    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 19 Sep 2020 10:45:17 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Działanie klimatyzacji
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 19 września 2020 o 00:30:03 UTC+2 WM napisał(a):
> [...]
    jest zawór rozprężny. Przy kapilarze wiadomo jak działa. Przepływ jest cały czas.
    Długość i średnica kapilary dobrana do parametrów jakie ma uzyskać czynnik. Zawór
    rozprężny steruje parametrami procesu zamykając i otwierając przepływ do parownika.
    Czy on zostaje trochę otwarty albo ma jakieś obejście? Jak by się zamknął to
    sprezarka dalej by pompowała aż by stanęła bo by silnik nie miał siły pokonać
    ciśnienia jakie stworzył w układzie.

    > Ja stosowałem osobną, krótszą kapilarę do grzania z zaworem zwrotnym.
    > W czasie chłodzenia zaworek był zamknięty.
    > Po zmianie kierunku przepływu otwierał się, bocznikując dłuższą kapilarę
    > chłodniczą.
    >
    > Ciekły czynnik zajmuje tylko część objętości po stronie tłocznej.
    > Reszta to gaz (para czynnika), który nie pozwala na dalszy wzrost
    > ciśnienia, zwłaszcza przy próżni na ssaniu.
    >
    > WM
    Dzięki. Moja ciekawość zaspokoiles w stu procentach. Mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli
    w klimatyzatorze jest sprężarka tłokowa to jak przy zastosowaniu zaworu rozprężnego
    realizowane jest rozładowanie ciśnienia po wyłączeniu silnika. Przy kapilarze samo
    się zrobi a przy zaworze rozpreznym?