  • Data: 2020-09-24 13:55:43
    Temat: Re: Działanie klimatyzacji
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Najwyraźniej nie wiesz jak działa urządzenie rozruchowe.
    > Ono ma zwiększyć moment obrotowy silnika (tylko na krótki czas), a nie
    > jak piszesz opóźniać start na czas wyrównania ciśnienia.

    Na pewno ma zwiększyć moment obrotowy, a nie wygenerować przesunięcie
    fazy, żeby silnik ruszył we właściwą stronę, a potem już wirował na
    właściwym uzwojeniu? Przecież moment przy rozruchu nie jest potrzebny duży
    (bo nie ma ciśnienia na wyjściu), dopiero podczas pracy staje się istotny.
    No i moja spreżarka 1500W nie ma urządzenia rozruchowego, ma po prostu
    kondensator, który zapewnia to przesunięcie.

    Z drugiej strony uzwojenie rozruchowe pobiera bardzo duży prąd (nawet
    jeśli sprężarka już się kręci, a uzwojenie nie zostanie odłączone), więc
    może...

    --
    Myśliwy poszedł na polowanie i zobaczył zająca. Podszedł na 50 metrów,
    przymierzył, strzelił. Dym się rozwiał, zając dalej siedzi. Podszedł na