  • Data: 2023-05-18 15:37:16
    Temat: Re: Dziwny problem z kodem w C (gcc mips/pic32)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/05/2023 15:28, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Wyciąłem, bo pisząc o zaczęciu nie miałem na myśli wykonania kroku,
    > który tak naprawdę nic nie zmienia.

    Krok ten zmienia bardzo wiele. Nagle nie masz wymówki, że się nie da
    pisać lepiej.

    W momencie jak masz C++, zrobienie buga na sizeof jest dalej możliwe,
    ale znacząco bardziej wstydliwe, a po kilku latach praktyki, praktycznie
    trudne.

    Trzymanie się tej meldy "ja od zawsze pisałem w C i nie mogę używać
    std::size" jest tym mniej sensowne im bardziej rozumiesz jaki jest koszt
    przejścia na C++. Zerowy, choć są koszta ideologiczne.

    > Język kodu nie zależy od nazwy
    > kompilatora.

    To częsciowo prawda, g++ i gcc tak naprawdę róznią się tylko detalami.

    > Ba, możesz nawet napisać kod i go nie skompilować. Oni tego
    > nie sprawdzają :) Podobnie czytając książkę o programowaniu rozpoznasz
    > język bez używania żadnego narzędzia.

    Filozofujesz.

    Prawda taka, że społecznośc programistów embedded zazwyczaj jest o mały
    krok od zamiany kijka na siekierkę i to za friko. Ale z jakiejś
    przyczyny nie chcą. I nikt, do dzisiaj, nie wyjaśnił mi jaki koszt
    ponoszą zmieniajac 2 literki w nazwie kompialtora i dostając masę nowych
    ficzerów.

    > Kolega KS zacznie używać C++ gdy
    > zacznie używać jego mechanizmy i porzuci nawyki z C.

    Nie. Mechniazmów C++ możesz używać dowolnych, w dowolnym momencie. Nikt
    nie porzuca C, nie ma takiej potrzeby. W C++ jest masa ułatwień, któe
    znakomicie przydadzą się w C bez potrzeby rezygnacji i dysonansu
    ideologicznego. std::size to jedno z setek, użytecznych w embedded,
    ułatwień, za darmo.