    From: titanus <t...@g...kom>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dziwny problem z kodem w C (gcc mips/pic32)
    Date: Tue, 23 May 2023 17:26:39 +0200
    <u45rcu$bgmh$2@dont-email.me> <u4801b$1du25$1@news.icm.edu.pl>
    <u4829a$muiu$1@dont-email.me> <u4b87s$1j7m6$4@news.icm.edu.pl>
    <u4b9bp$15i80$1@dont-email.me>
    <1...@g...com>
    <u4dc0s$1kiog$1@dont-email.me>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <u4dp99$1n0tk$1@dont-email.me> <u4e08d$d37$1$titanus@news.chmurka.net>
    <u4e1sf$1p4l7$1@dont-email.me>

    W dniu 2023-05-21 o 23:19, heby pisze:

> [...]
    > działało w bardzo wielu płaszczyznach.
    >
    > Więc tutaj muszę Cie zmartwić: Amiga, z OS od wersji 2.0, miała
    > obiektowy interfejs. BOOPSI. Używałem go, bawiłem się nim, pisałem w nim
    > aplikacje. Był szybki, bardzo łatwy w użyciu i powstała masa
    > upraszczaczy, w tym najsłynniejszy MUI, który był znakomity. nie miał
    > się czego wstydzić względem podobnych rozwiązań na innych OSach.
    >
    > Prawdopodobnie przeciwnikom obiektowośc żyłka pęknie na samą myśl, że
    > Amiga 500+ miała (częściowo) obiektowy system operacyjny.
    >
    > Doszukiwanie się problemów w samej obiektowości jest, w obliczu tego

    Ależ mi nie chodzi o obiektowość, czy rodzaj interfejsu UI, czy nawet
    nie chodzi o to w jakim języku go napisano...

    Chodzi o to, że na tamten sprzęt "skrojono" programowo niemal wszystko
    "na wymiar", a "embedowcy" potrafili wycisnąć z niego niemal siódme
    poty. Jednym zdaniem: soft skrojony do hadware'u.

    Teraz do oprogramowania - NIEZALEŻNIE JAKIEGO - dorzuca się rzeczy
    zbędne, wrogie użytkownikowi a czasem tak bzdurne, że szkoda słów.
    I nie myślę tu tylko o OS'ach, ROMACH czy aplikacjach. Dzisiaj kod jest
    przeważnie śmietniskiem i wylęgarnią wszelkiego crapu.

> [...]
    > b) Muzyka MIDI jest bardzo skompresowana. W przypadku Amigi często
    > wavetables (sample) były wytwarzane parametrycznie. Sama jakość układów
    > dzwiękowych Amigi nie była aż tak super, aby te sample były też super.
    > Przeciętny "moduł", czyli muzyka z dema, to kilkadziesiąt kB z samplami.
    > To kwestia kreatywności muzyka.
    > c) Jeśli przejrzysz jeszcze niższe demka 8-bit, zazwyczaj jest to
    > powtarzanie tych samych efektów, często z tymi samymi danymi
    > graficznymi, po wielokroć w pętlach. Dema rozbudowane, często ładują
    > dodatkowe elementy z dysku, bo się nie mieszczą w 64k.

    Pozwolę się nie zgodzić: eskalacja kodu jest pomiędzy tamtymi a obecnymi
    czasami już nie liniowa a logarytmiczna - i to nie w dobrym kierunku.

    > Obecnie też możesz pisać wydajne apliakacje.
    >
    > Obecnie GUI jest zarąbisto szybkie, ale musi przerzucać 32 bitowy kolor
    > z przezroczystością i rozmywaniem. I tak jest zarąbiście szybkie.
    >
    > To wszystko to tylko problem z jakością programisty, nie narzędzi.

    No nie - to problem sprzętu nienadążającego za stale rosnącymi
    zapotrzebowaniami oprogramowania.

> [...]
    >
    > Optymalizacja, szczególnie automatyczna, jest ostatnią rzeczą jaka jest
    > ważna.
    >
    > Zdecydowanie więcej zysku uzyskując prawidłowo pisząc algorytmike, niż z
    > optymalizacji na poziomie kompilatora. Ba, nieudolne próby optymalizacji
    > kodu mogą zniweczyć efekt przyszłych refaktoringów.

    > Zauważyłeś jak skomplikowane i rozbudowane jest obecnie API windowsa,
    > względem powiedzmy wersji 95? Zauważyłes, jak wiele jest obecnie mediów
    > zawartych w samym systemie? Zauważyłes, że ogólnie ilość wymaganych
    > funkcji OSa wzrosła wielokrotnie, z reszą na życzenie userów?

    Owszem, ale osobiście uważam, że ponad 60% kody obecnego windowsa
    SPOKOJNIE można by z niego wyrzucić ujmując mu najwyżej 5%
    "zajebistości". Kolejne 15% skierować na elementy niezwiązane z systemem
    w postaci dołączanych plików, które użyte przez usera byłyby może raz
    lub w ogóle. Reszt to aktywnie działający system.

    Tak go widzę.

    --
    Pozdrawiam - titanus