  • Data: 2022-10-11 01:29:37
    Temat: Re: Ekspres do kawy i glony w zbiorniku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-10-10, PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Ale co ? W przemyśle do zabijania glonów stosuje się lampy UV, w tym
    > przypadku jeszcze bym zniszczył plastikowy zbiornik.

    Jakiś dodatek do materiału zbiornika lub powłoki na nim. To są
    urządzenia z w miarę górnej półki, więc można kombinować. Wspomniane
    srebro to jest głownie antybakteryjne, miedzi bym się trochę bał, ale
    nawet jakieś powłoki mocno hydrofobowe mogłyby pomóc, a pewnie jest
    trochę środków droższych za to bardziej skutecznych i maloszkodliwych.

    > Jakiś pomysł z tą pompą jest, ale wydaje się że one mają za małą
    > wydajność, a już na pewno nijaka żywotność. Z trzeciej strony
    > elektrozawór też wieczny nie jest.

    Wydajność mają wystarczającą (większą niż wynika z przepływu przy
    robieniu kawy), a trwałość jest też dobra. Dlaczego miała by być zła?
    Raz na 2 lata pewnie trzeba będzie wymienić rurkę, co problemem nie
    jest. W sumie taką małą do akwarium też można by dać, tylko tu będzie
    spora zależność przepływu od wysokości słupa wody. Tego problemu nie ma
    właśnie perystaltyczna.

    > Zbiornik bym zostawił, zaś wodę podawał bezpośrednio tam gdzie zwykle
    > jest filtr. Elektrozwór otwierać napięciem z pompy, tu trzeba by się
    > dostać do ekspresu. Znów pozostaje kwestia żywotności elektrozaworu.

    Ale jak podasz impuls na ten zawór bez podłączania się fizycznie np. do
    obwodu pompy ekspresu? Nie będziesz przecież mierzył poboru prądu
    ekspresu. Poza tym tam mogą być czujniki jakieś poziomowe, bo jak już JF
    rezolutnie zauważył, na ogół zbiornik nie jest opróżniany do sucha. Przy
    ukladzie bez wyrównania ciśnienia, może być z tym problem.

    --
    Marcin