  • Data: 2020-07-10 18:17:52
    Temat: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-07-10 o 14:11, heby pisze:

    > Potem dokupywałem w Unitrze, ale tam się kupowało "co jest" wiec raz
    > wyszedłem z pudełkiem rezystorów o dziwacznej wartości, 1000 sztuk. Bo
    > coś trzeba było kupić :D

    Raz (sądzę, że 89..90) jechaliśmy z bratem do W-wy, ale nie wiem dokąd
    dokładnie bo coś się likwidowało i była wyprzedaż elementów.
    Swoją drogą nie wiem skąd się takie rzeczy wiedziało z odpowiednim
    wyprzedzeniem.

    Kupiliśmy chyba 3000 szt (na szybko znalazłem 13 pudełek z opisem, że
    200szt) z tranzystorami KT837N (zdiełano w CCCP). Do każdego blaszka
    dociskowa do montażu i wszystko (blaszki i tranzystory) ociekające
    jakimś smarem.
    To jest coś jak BD286 tylko miało na opak nogi. Ale parametry (jako
    klucz) o niebo lepsze od naszych (Uce przy Ic/Ib=60 był niższy niż w
    naszych przy Ic/Ib=20).

    Też całą masę małych tranzystorów (coś jak BC317). Bez żadnych opisów -
    jedyne oznaczenie to kropka (chyba wszystkie miały żółtą).

    Ceny musiały być znacznie poniżej Bomisowych.

    Mając to postanowiliśmy dopasować produkcję do magazynu i zaczęliśmy
    robić tablice świetlne :)
    P.G.