  • Data: 2017-12-14 23:50:16
    Temat: Re: Elektryczność a środowisko
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1xvssryic28ud.1eyy7rim4bz2k$.dlg@40tude.net...
    > I kto wie, czy to sie tak nie skonczy. Szczegolnie, ze podobna gielda
    > po stronie wytworcow juz jest.

    Podobno dochodzi do tego, że cena spada poniżej zera i tworzy się kuroozum,
    że dostawca prosi odbiorcę "te, odbiorca, weź ode mnie prąd, zapłacę ci", bo
    inaczej przepadnie, jakos tak.

    > W dodatku ... troche sie obawiam, ze siec utracila zdolnosc
    > samoregulacji. Dawniej spadlo napiecie, zarowki przygasly, silniki
    > zwolnily, grzejniki oslably - pobor mocy spadl.
    > A dzis ... zasilacze impulsowe beda brac wiekszy prad, termostaty
    > utrzymaja moc grzejnikow - wiec prad wzrosnie, itp ... i przeciazona
    > siec bedzie jeszcze bardziej przeciazona.

    Wyrzucanie trafostacji poza budynki mieszkalne będzie już koniecznością, bo
    jak się przeciążone jarać zaczną, to będzie dyskoteka pana dżeka. A oddalony
    pożar jest raczej mniej groźny od jarającego się np, w piwnicy...

    > I przydaloby sie jakos rozeslac informacje "prosimy o zmniejszenie
    > poboru pradu". A urzadzenia niech same zadecyduja czy moga i o ile ..

    No i cóż, 20 stopień zasilania wejdzie do codzienności już na trwałe...
    Dlatego myślę, że scentralizowane elektrownie nie będą już miały racji bytu,
    bo koszt utrzymania tego gwałtownie wzrośnie, a skutki awarii będą poważne.
    Dlatego Kozienice, Połaniec, Opole, Pątnów, Konin... (aj, chyba się
    powtarzam), Bełchatów, widzę już tylko jako filary mocnego szkieletu, który
    zapewni transport i zasilanie na zasadzie bardziej wsparcia, nie licząc
    rzecz jasna, własnych odbiorców. A do zwykłych użytkowników, jak
    wspominałem, gęstsza sieć małych, rozsianych wobec potrzeb i możliwości,
    elektro(ciepło)wni mniejszych rozmiarów, możliwych do wbudowania w strukturę
    miasta, jak np. Powiśle (swoją drogą, zastanawiam się, jaką drogą
    otrzymywali wsad do pieców...), jeśli gdzieś pobór jest szczególnie duży, a
    opłaci się pędzić go lokalnymi możliwościami. Myslę, że szczególnie
    obciążone obszary, bez takiego lokalnego wsparcia, mogą przekroczyć pewną
    granicę i zrobi się "kolaps" lokalny. Pierścień pierścieniem, ale nie
    wszystko pod samym pierścieniem leży. Jeśli gdzieś jest jakaś mała wioska,
    ale szczególnie oddalona, to raczej nieopłacalne będzie pakowanie tam
    pełnowymiarowej linii, jeśli nie, to wydolność przesyło może nie nastarczyć
    odbiorcom, więc zdecydowanie widzę tu jakieś małe podparcie likalną
    elektrowienką, choćby wiatraka postawić i aku ładować, co da radę linia
    zewnętrzna, to się weźmie, resztę nastarczy wsparcie lokalne. Albo
    odwrotnie, całość lokalnej produkcji idzie na miejscowość, a czego braknie
    lokalnym możliwościom, dociagnie się z zewnątrz. To nie musi być duże:
    https://www.google.pl/maps/place/Power+Station+Contr
    ol/@-0.5290313,166.9106053,1312m/data=!3m1!1e3!4m13!
    1m7!3m6!1s0x6f7d1c1f1de45b4d:0x59d99df4c5d40a81!2sNa
    uru!3b1!8m2!3d-0.522778!4d166.931503!3m4!1s0x6f7d1ea
    226fa6dbd:0x48ee9d14275d2c1f!8m2!3d-0.5289831!4d166.
    9122248

    Ze skrótem: https://goo.gl/4b5M5S

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,