  • Data: 2017-12-15 17:29:01
    Temat: Re: Elektryczność a środowisko
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net...
    > Chyba że powstaną samochody z generatorami spalinowymi. Generator będzie
    > pracował na konkretnych, stałych obrotach i będzie pompował energię w
    > akumulatory, z których będą pobierały ją silniki elektryczne.

    To nie nowość. Niemal dokładnie tak funkcjonują od głębokich lat,
    spalinowozy na kolei. Tak, tam silnik diesla napędza prądnicę i z prądnicy
    jadą silniki trakcyjne.

    > Tak, to prawda. Jeszcze długa droga przed akumulatorami.

    Epokowym wynalazkiem byłby aku prądu przemiennego.

    > IMO atom, jeżeli zachowa się wszystkie procedury, wcale nie jest
    > niebezpieczny. Jeżeli się nie zachowa, to oczywiście jest.

    Potwierdza się po prostu hipoteza o nożu - można nim uratować życie
    (chirurg), można zabić, można chleb pokroić, rzeźbiarz wystruga figurkę z
    drewna... itd.

    > 15 minut to nadal dużo. Te 3 minuty na stacji to razem z zapłaceniem :)
    > Ile czasu tankujesz bak do pełna (od włożenia pistoletu do zatankowania)?
    > W minutę, 1,5 minuty? Nikt nie ma czasu siedzieć na stacji nawet 15
    > minut...

    Pojawiły się lata temu zakusy, by bateria była wymienna. Podjeżdża się,
    wyciąga starą, wkłada nową naładowaną, kierowca placi, odjeżdża, a w tym
    czasie dotychczasowa bateria ładuje się, aby wsadzić ja następnemu po
    naładowaniu. I to ma szansę trwać znacznie krócej. A 15 minut? No, chyba, że
    srać poszedł, to różnie mu to zajmie. Wtedy można na te 15 minut normalnie
    podładować i taniej by było.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.