  • Data: 2021-08-19 20:02:57
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.08.2021 o 15:52, J.F pisze:

    > Ale to jest rozciagniete i na nastepne lata.

    Ale ilu Żyudów można było zadenuncjować po wymordowaniu 11 milionów.

    > trudno powiedziec - ja juz jestem doswiadczony.

    No widzisz.

    > W masowe mordowanie przez Niemcow wtedy uwierzyc bylo latwiej,
    > bo jak widac to sie zdarzalo - po setce czy 500 osob.
    > Ale milionami ?
    > No i czy mozna wierzyc tym uciekinierom ... co oni tam mogli widziec?

    Ale ile osób miało z nmimi kontakt?

    > Zweryfikowac w miare latwo - to gdzie ci wywiezieni Zydzi sa?
    > Tylko kto mialby pytac?
    > I jak widac - Niemcy rozne selekcje robili, mogli paru zywych pokazac.

    Pamiętasz sprawę wymordowania polskich oficerów w Katyniu? Jak w latach
    80-tych zacząłem dopytywać nauczycieli, to odradzono mi interesowanie
    się :-)

    > No nie wiem, bo jednak ludzie pod kontrola i bez broni, przynajmniej
    > oficjalnie. Wiec buntowac nie mieliby sie jak, a uciekac z getta ...
    > za to kara smierci, tzn straznicy strzelaja od razu.
    > I gdzie uciekac - przeciez bez pomocy to zlapia i zastrzela po chwili.

    A tak, to czekało ich długie i dostatnie życie? WYobraź sobie sytuacje
    Niemców muszących nagle łapać 11 milionów ludzi - nawet bez broni.

    --
    Robert Tomasik