  • Data: 2021-08-20 09:43:03
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Aug 2021 20:02:57 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale ilu Żyudów można było zadenuncjować po wymordowaniu 11 milionów.

    Trudno powiedziec.
    Z polskich Zydow sporo przetrwalo, bo sie dostalo pod zabor ZSRR.

    > Ale ile osób miało z nmimi kontakt?

    Zapewne niewielu, bo sie jednak ukrywali.

    > Pamiętasz sprawę wymordowania polskich oficerów w Katyniu? Jak w latach
    > 80-tych zacząłem dopytywać nauczycieli, to odradzono mi interesowanie
    > się :-)

    To i tak cie grzecznie potraktowano :-P

    Byly jeszcze chocby zagraniczne ambasady.
    Dania swoich Zydow ocalila ... choc dopiero w pazdzierniku 1943.

    https://sprawiedliwi.org.pl/pl/o-sprawiedliwych/spra
    wiedliwi-na-swiecie/sprawiedliwi-w-danii

    > A tak, to czekało ich długie i dostatnie życie? WYobraź sobie sytuacje
    > Niemców muszących nagle łapać 11 milionów ludzi - nawet bez broni.

    Jesli piszesz o 39 - to jak sam wiesz, jeszcze nikt nie wiedzial, co
    Zydow czekalo.

    J.