  • Data: 2018-11-02 16:29:40
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:62kzp1k87m45$....@m...org...
    Fri, 2 Nov 2018 14:05:50 +0100, J.F.

    >W OL PHEV jest CVT a i tak silnik głównie zasila prądnice a pracują
    >elektryki, chyba że jest w trybie dużej mocy albo kompletnego braku
    >prądu w
    >aku, to się wtedy ICE podpina bezpośrednio pod koła.

    Z opisu wynika, ze te CVT jest elektryczna, wiec sprawnosc taka sobie.
    A CVT nie ratuje nam sprawnosci silnika przy 120km/h ..

    >Z pewnością ICE po odpaleniu chodzi na wyższych obrotach niż jałowe,
    >więc
    >podejrzewam że odrazu wchodzi na poziom w którym silnik jest
    >najsprawniejszy.

    Przy ktorym ssanie mozna zmniejszyc :-)

    >To samo jak sięzada ładowanie, albo skończy się energia w
    >bateriach. ICE chodzi na wyższych obrotach, jest w stanie napędzać
    >auto i
    >jeszcze ładować akumulator (znacznie szybciej niż ze standardowej
    >ładowarki
    >230v co to ma maksymalnie 3,5kW). Ogólnie problem z tymi obserwacjami
    >mam,
    >bo auto jest bardzo mocno wyciszone.

    Ale to nie chodzi o to, ze przy wyzszych obrotach silnik jest
    sprawniejszy, tylko ze wtedy ma wieksza moc niz potrzeba.
    Mozna podladowac baterie ... ale potem wypadaloby by ICE wylaczyc i
    kontynuowac na bateriach.

    Robi tak przy tych 120 w trasie ?

    >Ale widziałeś Ty Outlandera? :P To wysoki kloc. Poza tym na trasie
    >był

    Chyba nie az tak wysoki.

    >dodatkowo box, 4 osoby i bagaże z nartami na pokładzie. Z drugiej
    >strony

    Ok, box mogl troche dorzucic.

    >poza oporem z boxa to masa PHEV przez akumulatory pewnie jest
    >zbliżona do
    >tamtego w stanie załadowanym, więc...

    ... wiec widac malo wplywa masa na spalanie :-)

    Tym niemniej moja vectra kombi - niezbyt wysoka, szeroka, a przy 120
    bez boxa to by chyba 6l spalila ... ON :-)

    W kazdym badz razie autostrada to raczej nie jest miejsce, gdzie
    hybryda powinna mniej palic.

    J.