  • 41. Data: 2021-01-08 11:28:41
    Temat: Re: Elektryki w Norwegii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2021 09:40:01 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    jskimkraju-sprzedano-wiecej-samochodow-elektrycznych
    -niz-spalinowych

    > Norwegom? Najwyżej dostawią kilka kolejnych elektrowni wodnych. Im
    > jedynie ekolodzy mogą zagrozić...

    > ?

    Okupowani
    https://vod.tvp.pl/website/okupowani,43177584

    "Akcja toczy się w niedalekiej przyszłości. Norwegia zapowiada
    rezygnację z wydobycia ropy naftowej na rzecz ekologicznych źródeł, co
    grozi wybuchem światowego kryzysu energetycznego. Rosja przy milczącym
    przyzwoleniu Unii Europejskiej dokonuje szybkiej i bezkrwawej napaści
    na Norwegię, chcąc zmusić kraj do powrotu do wydobycia ropy i
    przywrócić równowagę w światowych interesach wydobywczych. "

    J.

  • 42. Data: 2021-01-08 12:13:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/01/2021 10:28, J.F. wrote:
> [...]

    na Norwegię, chcąc zmusić kraj do powrotu do wydobycia ropy i
    przywrócić równowagę w światowych interesach wydobywczych."

    Rosja napada na kraj bogaty w surowce i przywraca rownowage... To mogl
    tylko ktos z PiSu wymyslec.

  • 43. Data: 2021-01-08 12:26:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Rosja napada na kraj bogaty w surowce i przywraca rownowage... To mogl
    > tylko ktos z PiSu wymyslec.

    cytat ze strony:
    "Autorem pomysłu i pierwszej wersji scenariusza jest norweski pisarz,
    autor bestsellerowych kryminałów Jo Nesboe."

  • 44. Data: 2021-01-08 13:36:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2021 12:26:59 +0100, sirapacz napisał(a):

    > cytat ze strony:
    > "Autorem pomysłu i pierwszej wersji scenariusza jest norweski pisarz,
    > autor bestsellerowych kryminałów Jo Nesboe."

    I to nie jest dla Rosji takie glupie, bo trzeba skorzystac z
    politycznego klimatu, zajac norweskie zloza i eksploatowac przez 30
    lat :-)

    Mozna tez sobie przypomnec lata 70 - Arabowie przykrecili kurek, to w
    dalszej perspektywie utracili swoja pozycje.
    Jakby tak swiat przyjal norweskie warunki i odwrocil sie od ropy ...
    to z czego bedzie potem Rosja zyla ?

    J.

  • 45. Data: 2021-01-08 14:20:12
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/01/2021 11:26, sirapacz wrote:

    > cytat ze strony:
    > "Autorem pomysłu i pierwszej wersji scenariusza jest norweski pisarz,
    > autor bestsellerowych kryminałów Jo Nesboe."

    Na bank ma jakies korzenie PiSowskie.

  • 46. Data: 2021-01-08 16:25:57
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-01-08 o 11:25, J.F. pisze:

    > Tylko czy nie bedzie tak, ze jak im malo sniegu spadnie, to woda
    > szybko splynie ...
    >
    > https://www.reuters.com/article/norway-power-hydro-i
    dUSL8N1U03BV

    > ale oni maja chyba jeszcze dobre warunki na wiatraki ...
    > w Anglii ?
    >
    > https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0
    301421513005223

    Mają fiordy i kupę miejsca na elektrownie wykorzystujące pływy.
    Fiordy ich zabezpieczają przy okazji przed różnicą poziomu wód
    o której straszą niektórzy pseudo ekolodzy.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2021-01-08 17:32:29
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/01/2021 13:15, J.F. wrote:
> [...]
    > elektrownie. Nie to co u nas.
    >
    > Ale jak im klimat podgrzejemy, to kto wie jak woda do tych elektrowni

    Jadac latem dwojka przez Szwajcarie widzialem takie elektrownie gdzie
    pompuja najpierw wode do gory.

  • 48. Data: 2021-01-08 19:28:42
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-01-08 o 17:32, K pisze:

    jskimkraju-sprzedano-wiecej-samochodow-elektrycznych
    -niz-spalinowych

    > Jadac latem dwojka przez Szwajcarie widzialem takie elektrownie gdzie
    > pompuja najpierw wode do gory.

    Trzeba było stanąć i zapytać księgowych dlaczego są tak strasznie drogie.
    Dowiedział byś się że to taki rodzaj akumulatorów. :-)

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2021-01-10 09:49:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    Friday, January 8, 2021, 5:32:29 PM, you wrote:

    [...]

    > Jadac latem dwojka przez Szwajcarie widzialem takie elektrownie gdzie
    > pompuja najpierw wode do gory.

    A w Polsce Soliny czy Porąbki-Żar nie zauważyłeś?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 50. Data: 2021-01-11 09:58:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/01/2021 08:49, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello K,
    >
    > Friday, January 8, 2021, 5:32:29 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A w Polsce Soliny czy Porąbki-Żar nie zauważyłeś?

    Nie. Z przykroscia musze powiedziec, ze tam jeszcze nie bylem. Ale znowu
    w Szwajacarii takie mini elektronie sa co kilka-nascie/dziesiat km, a w
    Polsce mamy ile?