  • 11. Data: 2009-03-08 10:35:51
    Temat: Re: Energooszczędny PC na serwer i X z KDE.
    Od: t...@g...com

    On 8 Mar, 10:24, CeBeR <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > do USB pełnowymiarowe mysz, klawiaturę i ew. zewnętrzne napędy. A w
    > razie potrzeby odpinasz i masz dodatkowy komputer przenośny, o całkiem
    > przyzwoitej wydajności. Na pewno wystarczającej do założeń z pierwszego
    > posta - czyli serwera i okazjonalnej pracy jako stacja robocza z X i
    > KDE. Jeśli okazjonalna, to chyba nie warto w nic mocniejszego
    > inwestować, bo rzeczywiście, z braku części desktopowy Atom to raczej
    > pomyłka, a "normalny" PC na współczesnym chipsecie i z E5x00 nawet przy
    > minimalnej konfiguracji i świetnym zasilaczu poniżej pięciokrotności

    a czy do takiego netbooka podepnę 2 dyski SATA 3,5"? Problem jest
    taki, że na tych dyskach mam softwarowy RAID1 zrobiony na Linuxie,
    jest tam też system operacyjny. Nawet jak podepnę dyski do SATA, jeśli
    jest, to muszę je czymś zasilić... a tego mi pewnie netbook nie
    zapewni.

    Pozdrawiam
    Toper

  • 12. Data: 2009-03-08 11:19:17
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 08-03-2009 11:35, t...@g...com pisze:

> [...]
    > jest tam też system operacyjny. Nawet jak podepnę dyski do SATA, jeśli
    > jest, to muszę je czymś zasilić... a tego mi pewnie netbook nie

    W założeniach początkowych nie wspominałeś o konieczności podłączania
    macierzy, a późniejszy dopisek przegapiłem. Oczywiście bezpośrednio nie
    podepniesz (chyba że przez przejściówki USB), ale po rozbebeszeniu
    netbooka tak - chyba każdy ma 2 porty SATA. Zasilanie to też problem, bo
    jak to w komputerach przenośnych, +12V w nich nie uświadczysz. Ale skoro
    priorytetem ma być energooszczędność to może przy okazji przejść na
    dyski 2,5"?

  • 13. Data: 2009-03-08 16:02:18
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik <toperek> napisał:
    > A problem mój zaczął się od tego, że zmierzyłem miernikiem moc
    > pobieraną przez moje pudło z Athlonem 1700+ no i wyszło 140W...
    > Policzyłem sobie: 140W*24h*30dni=100,8kWh * 0,40zł=40,32zł miesięcznie
    > za zasilanie takie komputera.
    > Jeżeli moc pobierana wyniosłaby 75W to robi się z tego 21,60zł
    > miesięcznie.
    > Różnica moim zdaniem spora. Dlatego ponieważ i tak chcę zbudować od
    > nowa komputer, pomyślałem, że zrobię go energooszczędnego.

    intreresuj się prockami mobilnymi intela (o wydajności z górnej półki żrą
    zaledwie 25W:O)
    do tego seriami dysków do laptopów (żrą 2W poważnie:O), ajk do tego dołożysz
    energooszczędną płytę potrafiacą obsługiwać procki mobilne, za zintegrowana
    grafiką to wyjdzie co moc na poziomie 50W, acha piętą achillesową w takim
    kompie będzie oczywiscie zsilacz, na rynku raczej nie ma energooszczednych
    zasilaczy do kompów, można by się pokusić o samodzielne zmontowanie, ale na
    ch@# im tam sto napięć? może się ktoś orientuje?

  • 14. Data: 2009-03-09 09:04:29
    Od: Toper <S...@i...pl.SPAM>

    CeBeR pisze:

> [...]
    > jak to w komputerach przenośnych, +12V w nich nie uświadczysz. Ale skoro
    > priorytetem ma być energooszczędność to może przy okazji przejść na

    nie mogę przejść na 2,5", bo niestety specjalnie kupiłem te 2 sztuki
    3,5" 500GB... mam już na nich dane i system zainstalowany.

    Pozdrawiam
    Toper

  • 15. Data: 2009-03-09 09:06:32
    Od: Toper <S...@i...pl.SPAM>

    gargamel pisze:

> [...]
    > achillesową w takim kompie będzie oczywiscie zsilacz, na rynku raczej
    > nie ma energooszczednych zasilaczy do kompów, można by się pokusić o

    niestety dyski już mam :( i nie chcę tego zmieniać.
    Chyba czeka mnie sporo szukania i kombinowania. Może jeszcze o WakeOnLan
    pomyśleć? Ten serwerek większość czasu i tak nic nie robi, więc mógłby
    się usypiać...

    Pozdrawiam
    Toper

  • 16. Data: 2009-03-09 16:37:33
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Toper" napisał:
    > Chyba czeka mnie sporo szukania i kombinowania. Może jeszcze o WakeOnLan
    > pomyśleć? Ten serwerek większość czasu i tak nic nie robi, więc mógłby
    > się usypiać...

    jak już sobie kupisz ten energooszczędny serwerek to usypianie ma mały sens
    ze względu badziewiastych zasilaczy, które sporo żrą nawet gdy sprzęt bedzie
    uspany:O(

  • 17. Data: 2009-03-09 19:42:20
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 9 Mar 2009 17:37:33 +0100, gargamel napisał(a):

    > jak już sobie kupisz ten energooszczędny serwerek to usypianie ma mały sens
    > ze względu badziewiastych zasilaczy, które sporo żrą nawet gdy sprzęt bedzie
    > uspany:O(

    Jakieś 5 W.

    --
    GLaF

  • 18. Data: 2009-03-09 22:56:55
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "GLaF" napisał:
    > Jakieś 5 W.

    mierzyłeś?:O)
    bo ja tak i wychodziło mi w zależnosci od zasilacza na poziomie 10-20W:O(

  • 19. Data: 2009-03-10 11:23:45
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 06 Mar 2009 16:24:40 +0100, Toper
    <S...@i...pl.SPAM> wrote:

    >Czy Atom się do tego nadaje? Nie jest za słaby na X i KDE?
    >A może jakiś energooszczędny procesor AMD? Tylko jaka płyta pod niego,
    >podobno są jakieś oszczędne, ale nie bardzo znalazłem konkretne
    >egzemplarze...

    Poszperaj w archiwum tej grupy i linuxowe. Opisywałem parę razy mój
    domowy serwer oparty o płytę Intel D201GLY z wbudowanym Celeronem.
    Pobór prądu wacha się w granicach od kilkunastu do dwudziestu kilku
    watów.

    Natomiast co postów o wydajnym zasilaczu o mocy poniżej 300W to
    przedpiszcy mają rację - będzie ciężko. Tzn. mozesz kupić coś do płyty
    miniITX o mocy kilkudziesięciu W ale cena będzie jak za zborze - typu
    250-300 złotych. Poszperaj za to za używanymi obudowami z biurkowych
    maluchów Compaqa czy Della - one miały zasilacze rzędu
    stokilkadziesiąt watów a kosztują zwykle kilkadziesiąt złotych.

  • 20. Data: 2009-03-10 13:45:15
    Temat: Re: [OT] Energooszczędny PC na serwer i X z KDE.
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał:

    > Pobór prądu wacha się

    ... jak przekroczy wszelkie dopuszczalne wartości i zacznie się jarać
    instalacja. Wtedy tak, można już wąchać pobór prądu ;-)

    > cena będzie jak za zborze

    O muj borze...

    "Babcia", chociaż Ty trzymaj fason ;-/

    JoteR