  • 41. Data: 2022-03-04 14:47:19
    Temat: Re: Format karty SD
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 4 Mar 2022 14:12:47 +0100
    doszła do mnie wiadomość <svt3bj$1s0g$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...nieja.wp.pl> :

    >Nie, bo żadna karta mi nie "padła" czy sie zablokowała.

    >Ja jestem bidna i karty mi działają już wiele lat.

    Bo nie nagrywasz na tych kartach obrazu z kamer.
    Karta 32 GiB endurance pro potrafi(wg producenta) wytrzymać rok
    ciągłego nagrywania strumienia Full HD, karta tego samego producenta o
    pojemnościn 128 GiB pięć lat. Zwykłe karty pewnie nie dociągną nawet
    do 30% tego czasu.

    --
    Szwambuł Trantiputl
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur

  • 42. Data: 2022-03-04 15:16:06
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-04 o 14:47, a...@p...com pisze:
> [...]
    > ciągłego nagrywania strumienia Full HD, karta tego samego producenta o
    > pojemnościn 128 GiB pięć lat. Zwykłe karty pewnie nie dociągną nawet

    No tak, nie nagrywam.

    --
    animka

  • 43. Data: 2022-03-04 23:42:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-04, a...@p...com <a...@p...com> wrote:
    > Ano są, nie tyle dedykowane, co polecane do kamer monitoringu. Chodzi
    > o temperatury pracy(-25 do +85) i wytrzymałość na ciągły zapis
    > strumienia video, z reguły mają "endurance" w nazwie i są droższe od
    > zwykłych, tu wyfiltrowałem:
    > https://www.ceneo.pl/Karty_pamieci;szukaj-endurance
    > Jak mało jezdzisz, to pewnie zwykła karta pociągnie jakiś czas, ta
    > zepsuta długo działała?

    Nie wiem co to jest mało, ale przy średniej 1-2h jazdy dziennie to z
    moich doświadczeń prędzej pada rejestrator niż karta typu dowolna
    markowa.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2022-03-05 01:39:56
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 04 Mar 2022 22:42:43 GMT
    doszła do mnie wiadomość <DBwUJ.192097$TXc5.15939@fx14.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    >Nie wiem co to jest mało, ale przy średniej 1-2h jazdy dziennie to z
    >moich doświadczeń prędzej pada rejestrator niż karta typu dowolna
    >markowa.

    Mało danych, pewnie najlepiej by było potestować takie karty w
    kamerach pracujących 24h/dobę, to może być pogrom dla zwykłych kart
    konsumenckich(temperatury pracy, odporność na zalanie czy odporność na
    promieniowanie jonizujące też się liczą, jeśli ktoś nagrywa w
    Czarnobylu w strefie zakazanej).

    Patrzyłem u Kingstona, karty Endurance mają gwarancję na trzy lata
    nagrywania strumienia video(26900 godzin), podobnie jest u Samsunga:

    https://www.kingston.com/en/memory-cards/high-endura
    nce-microsd-card?partnum=sdce%2F32gb
    https://www.samsung.com/pl/memory-storage/memory-car
    d/pro-endurance-microsd-card-with-sd-adapter-128gb-m
    b-mj128ga-eu/

    cytat z Samsunga:
    "model 64 GB pozwala nagrać do 26 280 godzin, a model 32 GB - do 17520
    godzin."

    Lepiej jest z kartami Industrial, które mogą być z pamięciami TLC
    pracującymi w trybie pSLC(pseudo SLC, wykorzystywane są skrajne stany
    naładowania komórki), to powoduje, że karty wytrzymują 30K cykli
    P/E(program/erase).

    Dodatkowo, do kart industrial i endurance producenci dodają programy,
    mogący zbadać kondycję kart(taki uproszczony SMART).

    https://www.kingston.com/en/memory-cards/industrial-
    grade-microsd-uhs-i-u3

    Co ciekawe, karty industrial i endurance mają 3-5 lat gwarancji,
    natomiast konsumenckie "lifetime", karty konsumenckie w zasadzie
    przeznaczone są do okazyjnego nagrywania zdjęć i filmów w aparacie czy
    skopiowania czegoś znajomym, więc ilość danych, jaka przez nie
    przechodzi, jest znikoma i okres gwarancyjny na nie jest kosmiczny.
    Gdzieś mi też mignęło, że Samsung uwala gwarancję na karty
    konsumenckie pracujące w rejestratorach(pewnie jakoś odczytują z nich
    ilość cykli P/E).

  • 45. Data: 2022-03-05 14:33:43
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 04.03.2022 o 14:13, Animka pisze:

    > Ile kosztowała?

    Około 30zł.

  • 46. Data: 2022-03-05 14:34:39
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 04.03.2022 o 14:35, a...@p...com pisze:

> [...]
    > https://www.ceneo.pl/Karty_pamieci;szukaj-endurance
    > Jak mało jezdzisz, to pewnie zwykła karta pociągnie jakiś czas, ta

    Nie wiem czemu odnoszę wrażenie że z tymi kartami to to samo co z
    usługami Poczty Polskiej - "przesyłkę expresową czy zwykłą pan sobie
    życzy", czyli faktyczna opłata za napis na towarze. Nic to, przy
    następnym zakupie karty będę miał tą cechę na uwadze.

    Mało jeżdżę a na dodatek mam dwa samochody i każdy wyposażony w swój
    rejestrator. Tą kartę miałem/mam jakieś trzy lata,. Przewalone przez nią
    w tym czasie było jakieś 50 do 100GB danych.

  • 47. Data: 2022-03-05 19:00:50
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 5 Mar 2022 14:34:39 +0100
    doszła do mnie wiadomość <svvoth$10cp$2@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

> [...]
    >życzy", czyli faktyczna opłata za napis na towarze. Nic to, przy
    >następnym zakupie karty będę miał tą cechę na uwadze.

    Nie, to nie jest opłata za napis.

    >Mało jeżdżę a na dodatek mam dwa samochody i każdy wyposażony w swój
    >rejestrator. Tą kartę miałem/mam jakieś trzy lata,. Przewalone przez nią
    >w tym czasie było jakieś 50 do 100GB danych.

    To mało, może nie doszacowałeś.
    Zobacz na dyski SSD, są dyski 1TiB za 400 zł, są dyski 1TiB za 1100 zł
    i są takie za 8000 zł, czym się różnią? Technologią wykonania,
    firmwarem, zastosowanymi komponentami(selekcjonowane pamięci Flash),
    buforem RAM na samym dyski(ten za 400 nie ma takiego bufora).
    Ten za 400 to TLC - 3bit na komórkę, ten za 1000 to MLC - dwa bity na
    komórkę, ten za 8000 to Optane.
    Ten za 400 ma gwarantowane 600TBW, ten za 1000 1200TBW, a Optane
    80000TBW, każdy z nich jest kierowany do innego typu userów, Optane do
    dużych serwerów, ten za 1000zł do bardziej wymagających userów(może to
    bć Samsung 870 Pro), ten za 400 do userów domowych.
    Każdy z nich ma inną charakterystykę transferu danych, Optane wprost
    deklasuje inne dyski przy transferach 4KQD1, Samsung wygrywa w dużych
    transferach liniowych, a ten za 400 wygrywa ceną, ale przegrywa z
    kretesem w transferach liniowych i randomowych oraz w wytrzymałości na
    ilość zapisanych danych(TBW), co nie ma znaczenia dla userów domowych
    przeglądających Facebooka i filmy z kotami.
    To samo jest z kartami SD, jedne są dla niedzielnych klikaczy zdjęć i
    filmujących szopa pracza oraz goryla w ZOO, inne do rejestratorów
    video, inne dla amatorskich filmowców, inne do aparatów medycznych a
    jeszcze inne do lotów w kosmos i robienia zdjęć w strefie zakazanej w
    Czarnobylu czy do zastosowania w Raspberry PI(karty typu A1 i A2).

    Tak nawiasem mówiąc, jak przeglądam strony produktów i sprzedawców
    dysków SSD, to mi się tow. Mauser sam przełedowuje, brak istotnych
    danych, ubogi opis techniczny, kilka czy kilkanaście stron bełkotu
    okraszonego zdjęciami zadowolonych pań, zdjęciami płyt głównych
    zadowolonych z zamontowanego dysku i całych, uśmiechniętych rodzin
    wpatrzonych w ekrany laptopów i dziką przyrodę, a wszystkie dyski są
    najlepsze na świecie i gwarantują niezapomniane doznania(Cortazar mi
    się przypomina, ,,najcudowniejsze doznanie to jest udatne wysranie,
    temu co się potem czuje w świecie nic nie dorównuje").

  • 48. Data: 2022-03-06 02:17:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-05, a...@p...com <a...@p...com> wrote:
> [...]
    > konsumenckich(temperatury pracy, odporność na zalanie czy odporność na
    > promieniowanie jonizujące też się liczą, jeśli ktoś nagrywa w

    Albo pod system plików /tmp swap na jakiejś Malinie. W sumie ciekawe,
    mam parę takich Malin, które chodziły na kartach konsumenckich ze 2-3
    lata...
    Ale to trochę inny scenariusz niż każdorazowo dopełniąć kartę po korek.

> [...]
    > skopiowania czegoś znajomym, więc ilość danych, jaka przez nie
    > przechodzi, jest znikoma i okres gwarancyjny na nie jest kosmiczny.

    To trochę tak, jak w dawnych czasach błony fotograficzne typu
    professional do zdjęć barwnych miały dużo krótszy czas przydatności niż
    konsumenckie. Trudniej było utrzymać przyżeczone parametry kolorów w
    dłuższym czasie.

    > Gdzieś mi też mignęło, że Samsung uwala gwarancję na karty
    > konsumenckie pracujące w rejestratorach(pewnie jakoś odczytują z nich
    > ilość cykli P/E).

    Karty są w tej chwili tak tanie, że człowiek ma wątpliwości czy warto
    się użerać za te kilkadziesiąt pln. Własny czas też kosztuje.

    Kupiłem swojego czasu Samsungi PRO Endurance 128GB za ca 90zł i SanDiski
    High Endurance 64GB za ca 30zł, z tym, że kupiłem w nadziei, nie tyle na
    większą odporność na jakiś masywny zapis danych, a na trwałość ogólną
    (lepszą retencją danych w dłuższym czasie i gorszych warunkach). Czy to
    jest poprawne założenie? W amatorskich kamerach, czy aparatach taka
    karta starcza obecnie na dość długo. Cena jest taka, że nie ma sensu jej
    zmazywać a można sobie odłożyć do suszarki jako oryginał a wziąć
    następną.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2022-03-06 11:35:14
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "trybun" napisał:

    > Co konkretnie poza wymienionymi przeze mnie usterkami dolega tej
    > karcie że to ja dyskwalifikuje jako magazyn danych?

    Już CI ludzie kilka razy napisali. Read only. Teraz rozumiesz?

    Pzdr

  • 50. Data: 2022-03-06 12:25:06
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.03.2022 o 19:00, a...@p...com pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 5 Mar 2022 14:34:39 +0100
    > doszła do mnie wiadomość <svvoth$10cp$2@gioia.aioe.org>
    > od trybun <M...@j...cb> :

    > Nie, to nie jest opłata za napis.

    No nie wiem, sporo ludzi  korzysta też z opcji "przesyłka expresowa" i
    jest święcie przekonana że robi sobie dobrze.

> [...]
    > się przypomina, ,,najcudowniejsze doznanie to jest udatne wysranie,
    > temu co się potem czuje w świecie nic nie dorównuje").

    Oczywiście pomyłka z tm przewalaniem danych, więcej niż 50GB zajmuje
    jeden wyjazd np do Poznania. A więc wartości trzeba rozpatrywać nie w GB
    a TB. A i te raczej na pewno były trochę większe niż to co powyżej
    wyliczyłem w GB.

    Nie znam się na nośnikach danych ponad podstawy, ale nie wierzę z kolei
    że są jakieś znaczące różnice w ich działaniu. I w gwarancje że jak
    zakupie droższy to nie będzie to kasa wyrzucona w błoto. Znacznie
    bliższy jestem uwierzenia że to właśnie reklamy i wydawana na nie
    pieniądze są głównym powodem tego ze są droższe w sprzedaży. Tak jak to
    jest np z "olejem kujawskim".