  • Data: 2022-12-22 19:54:34
    Temat: Re: Fotoradar w telefonie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Polak, ale nazwisko sugeruje, ze nie całkiem :-)

    Całkiem spora grupa Polaków nosi nazwisko Nagy. Może kiedyś byli Węgrami.
    Nie spotkałem się z przypadkiem, by któryś przedstawiał się jako "Nodź".
    Podobnie jest z tymi, co nazywają się Turnau.

    > A to chyba zalezy, kto czyta.
    >
    > Niektorzy juz sie nazywaja Englender.

    A inni Miller.

    > Bardziej mnie ciekawi jak ten umlaut przetrwal pierwszą fazę
    > komputeryzacji - dlugopisem postawic dwie kropki łatwo,
    > maszyną do pisania troche trudniej, ale na jakims początkującym
    > pececie? Na pewno były bardziej dostępne niz polskie literki,
    > ale pogodzenie juz trudniej.

    Umlauty są nawet w jednym z wariantów 7-bitowego ASCII. Najpopularniejsze
    "dzikie" kodowanie pecetowe (tzw. Mazovia) oszczędzało niemieckie literki.
    Te oficjalne zawsze do Środkowej Europy zaliczały i Polskę, i Niemcy.

    > A w czasach Odry i Riada ?

    Na zajęciach u Jana Bieleckiego trzeba było napisać w fortranie program
    drukujący zdanie "ŚCIBOR WCZEŚNIE DOJECHAŁ SZOSĄ DO ŹRÓDŁA". Student musiał
    wiedzieć, że w tym języku przy korzystaniu z drukarki wierszowej pierwszy
    wyprowadzany znak nie jest drukowany, lecz określa, czy trzeba wysunąć
    papier o jeden wiersz. No i jechało się z następną linią, która zawierała
    apostrofy, przecinki i kreseczki nakładane na wcześniej wydrukowane litery.

    --
    Jarek