-
Data: 2021-04-07 11:34:10
Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 07/04/2021 11:13, Piotr Gałka wrote:
> Chodziło mi o to, że w idealnym świecie wiedza o tych rozkładach powinna
> pochodzić z matematyki, a nie być tłumaczona na przedmiocie dla którego
> powinno to być tylko narzędzie stosowane do analizy wyników.
Nie ma na to czasu. Mam dzieciaki w podstawówce. Obecnie ogarniają
jakies duperele, mimo że są za połową. Jeśli dobrze pamietam, w szkole
postawowej miałem trygonometrię, tutaj nie widzę szans, nie ma tego jak
zmieścić.
> Oczywiście, ale:
> - większa biegłość matematyczna daje przewagę w poznawaniu nowych
> zagadnień,
Nie musisz mi tego tłumaczyć. Suwren wybiera na ministrów edukacji coraz
większych tumanistów, nieprzerwanie od lat 90, od kiedy to obserwuje.
Bez odgórnego wyplewienia rzeczy zbędnych, nie widzę sensu rozmowy o
pokoleniu inżynierów. Na studiach nie da się nadgonić nastu lat zaniedbań.
Oczywisce zawsze sie podnosi krzyk że inne rzeczy tez są ważne. Ale nie,
nie są. Mnie nie trzeba przekonywać że matematyka jest istotna, ale
suwerena mamy tępego i nic z tym nie zrobimy. Prywatnie utrzymał bym
solidny rozdziała na etapie szkoły średniej aby przyszły inzynier
niekoniecznie musiał mieć szerokie pojęcie o twórczości literackiej
Xinskiego, bo nadrobi sam, jesli będzie miał potrzebę, lepiej coby
ogarniał miernictwo. Nietety wypuszczanie analfabetów literackich jest
widziane jako zło, ale wypuszczanie analfabetów
matematyczno/inżynierskich jest wręcz powodem do przechwałek w elitach
"intelektualnych".
> Basicu FFT i symulację mojego filtra, ale praca w czasie rzeczywistym
> wymagała hardware'u. Nagrywałem na Commodore próbki mowy (8 bit, 8ksps,
> wchodziły 3s) i potem je odtwarzałem przepuszczając przez mój filtr.
> Żadnych spektakularnych efektów nie osiągnąłem :)
Nie ma znaczenia jaki efekt osiągniesz, z jakości edukacji studentów
rozlicza się profesorów w administracji a nie asystentów na przodku.
Większosc pomocy naukowych wykonuje się na miejscu, rękami asystentów i
doktorantów, niespecjalnie patrząc na jakość, ilośc włożonej pracy itd.
Studenci to widzą, co jest w sumie smutne.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.21 11:38 Piotr Gałka
- 07.04.21 12:17 Piotrek
- 07.04.21 12:54 Piotr Gałka
- 07.04.21 13:18 J.F.
- 07.04.21 13:29 J.F.
- 07.04.21 13:44 heby
- 07.04.21 13:54 J.F.
- 07.04.21 14:09 heby
- 07.04.21 14:11 J.F.
- 07.04.21 14:31 Irek.N.
- 07.04.21 14:34 Irek.N.
- 07.04.21 15:26 Michal Jankowski
- 07.04.21 15:28 Piotr Gałka
- 07.04.21 15:41 heby
- 07.04.21 15:42 heby
Najnowsze wątki z tej grupy
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=