  • 451. Data: 2021-04-23 10:46:07
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.04.2021 o 10:38, trybun pisze:
> [...]

    W ocenie proszę o uwzględnienie moich zastrzeżeń, a nie o jakieś
    przykłady bez związku.

  • 452. Data: 2021-04-23 10:47:28
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.04.2021 o 10:39, trybun pisze:
> [...]

    No właśnie. I nie chodzi tylko o prawo a o zwykła uczciwość kupiecką, bo
    samo prawo to luksus na który w Polsce nie wszystkich stać.

    Jasne, wszystkie umowy typu spalanie paliwa w auta, szybkość netu,
    fotowoltaika itd powinny zawierać aneks odnoszący się do rzeczywistych
    wartości. Dlaczego tego nie ma - ano ktoś uznał że można z klienta robić
    barana.

  • 453. Data: 2021-04-23 10:48:15
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Lepiej nie pisz już nic.

  • 454. Data: 2021-04-23 13:02:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-23 o 10:28, trybun pisze:

    > Co to znaczy "rozumny klient"?

    Posiadający rozum i umiejący zrobić z niego użytek.
    P.G.

  • 455. Data: 2021-04-23 13:08:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-23 o 10:29, trybun pisze:
    > Nigdy nie zaakceptuję sytuacji gdy ktoś za ciężką kasę sprzedaje mi
    > antywirusa który z założenia ma mi chronić komputer, ale on tego nie
    > robi bo nie potrafi ochronić przed szyfrowanym wirusem.

    Nie czytałem tamtego wątku, ale Ty chyba nie zdajesz sobie sprawy, że
    nie ma 100% zabezpieczeń.

    > Tak samo niedopuszczalne jest to że ktoś żąda ode mnie kasy za
    > instalację a`la 7.2KWh a mam założoną taką która ledwie wyciąga 5KWh.

    Pozwij Słońce, że nie chce się ustawić dokładnie na wprost Twoich paneli.
    P.G.

  • 456. Data: 2021-04-23 13:11:16
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    trybun <M...@j...cb> napisał(a):
    > Nigdy nie zaakceptuję sytuacji gdy ktoś za ciężką kasę sprzedaje mi
    > antywirusa który z założenia ma mi chronić komputer, ale on tego nie robi
    > bo nie potrafi ochronić przed szyfrowanym wirusem.

    To sobie nie akceptuj. Prawa grawitacji też możesz sobie nie akceptować.

    > Tak samo niedopuszczalne jest to że ktoś żąda ode mnie kasy za instalację
    > a`la 7.2KWh a mam założoną taką która ledwie wyciąga 5KWh.
    > Teraz pytanie do Ciebie - co Ciebie skłania do podpisywania umów które są
    > czystą fantazją sprzedawcy i jeszcze na dodatek ich bronisz?

    Bronię logiki a nie umów, których Ty nie rozumiesz.

    > "Oderwanie od rzeczywistości", jak Ty właściwie postrzegasz tą
    > "rzeczywistość" bo to jawne oszustwo po stronie sprzedawcy i granie
    > uczciwym ludziom na nosie.

    Rzeczywistość jest taka, że spamujesz kolejną grupę bredniami. Teraz przed
    południem kolejne kilkanaście postów. Co to ma na celu? Przekonanie świata,
    że się myli?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 457. Data: 2021-04-23 13:13:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-23 o 10:30, trybun pisze:

    > Czyli nawet wiesz że umowa jest oszustwem i się na to godzisz.. Zupełnie
    > nie pojmuję takiej logiki.

    No bo wnioski wyciągane z błędnego założenia (że to jest oszustwo) są co
    najmniej tak samo błędne jak założenie.
    P.G.

  • 458. Data: 2021-04-23 13:17:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup
    :s5u1it$phm$...@g...aioe.org...
> [...]
    [...]
> [...]
    >fotowoltaika itd powinny zawierać aneks odnoszący się do
    >rzeczywistych wartości. Dlaczego tego nie ma - ano ktoś uznał że

    Nie.
    Bo wszyscy wiedza, ze spalanie auta bardzo rozne moze byc, w
    zaleznosci od wielu warunkow.
    Wiec nie ma "rzeczywistych wartosci".

    I nie musi byc w umowie - kupujesz auto, ktore ma w danych
    technicznych spalanie 5.9l/100km, to jezeli pali 6.9 ... reklamujesz,
    bo niezgodne z umowa.
    Tylko - to jest spalanie np w/g testu WLTP, i nie mozesz mowic "a mnie
    wyszlo 6.9" tylko jeszcze musisz przejechac tak, jak w tescie jest
    opisane.

    Lub pojechac do laboratorium, ktore zmierzy zgodnie z norma na
    hamowni.

    Podobnie "predkosc internetu", moc PV.

    J.

  • 459. Data: 2021-04-23 13:18:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-23 o 10:48, trybun pisze:

    > Lepiej nie pisz już nic.

    OK.
    Niestety zdążyłem już odpowiedzieć na kilka wcześniejszych postów.
    P.G.

  • 460. Data: 2021-04-23 13:26:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup
    W dniu 12.04.2021 o 12:28, J.F pisze:

    >Jest cała masa umów w których zamiast konkretów mamy fantazję i jawne
    >oszukiwanie klienta. Napisz czego Ty się spodziewasz czytając i
    >podpisując umowę , fantazjowania sprzedawcy czy konkretów?

    Ale na co umowe - na internet?

    Zamawialem 1Gb/s, to sie spodziewam, ze lacze miedzy mna a dostawca
    bedzie mialo 1Gb/s.

    A cala reszta jest juz niestety niepewna, wiec wiec sie tu niepewnosci
    spodziewam :-)
    No dobra - spodziewam sie, ze reszta bedzie chodzila "szybko", ale juz
    bez konkretnych wartosci.

    A i na laczu lokalnym jest problem, bo co bedzie, jak owszem -
    predkosc jest 1Gb/s, ale przepustowosc dzielona z setka sasiadow ...
    spelnili, nie spelnili ?

    J.