  • Data: 2021-11-26 20:54:39
    Temat: Re: Green Lantern :)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/11/2021 23:28, LordBluzg(R) wrote:
    > No właśnie te, gdzie wszelakie fluktuacje są specjalnie gaszone.

    W zdecydowanej większości przypadkó z życia codziennego, drganai są
    gaszone w wyniku rozpraszania energii. Co tu jest niewyjaśnionego?

    > Jakieś harmoniczne

    W rezonansie nie grająroli i są wyjaśnione.

    >, wirowe

    Co wirowe? Prądy? POtrafimy je liczyć ocierajac się o perfkecję.

    >, cokolwiek.

    Nie. Miałeś napisać co jest "nie do końca wyjaśnione" a zamaist tego
    rzucasz przypadkowym technobełkotem.

    > Podobno przeszkadzają i trzeba je
    > "zabijać" :) Takie ładne źródełka i zabijajo :/

    Zabijać prądy wirowe? Zmień literaturę, autor obecnie za dużo ćpa.

    > Noto masz inny rdzeń:
    > https://youtu.be/acUc2jg-ZrU :)

    Ten też jest rozbierany?

    a) świeci się przez kilka sekund.
    b) nie wiesz co jest pod stołem.

    Co chcesz udowodnić nastepnym filmem?

    > https://youtu.be/SSc74dSARLA inna replika...wchuj tego :)

    W huj i ani jedno nie jest pokazane w niezależnym laboratorim. Nie
    zastanawia Cię to?

    > Zasadę brzytwy używam na co dzień

    Nie używasz. Gdybyś użwał założyłbyś źródło zasilania, zamiast się
    ośmieszać publicznie.

    > i nie komplikuję prostych spraw.

    Więc zamiast komplikować wysysając z palca nieznane śródła energi
    rezonansowej, zakłądajże układ jest zasilany, na jeden z kilku sposobów.

    > Źle
    > używasz tego określenia albo go nie rozumiesz.

    Doskonale rozumiem, czym jest rzeczona brzytwa. Zamias tzakladać że ktoś
    chodzi po wodzie, sprawdzam czy są tam wbite pale, b oto jest
    nieskończenie bardziej prawdopodobne.

    > Ale ja mam coś, co napędza rozwój. Nazywa się to CIEKAWOŚĆ.

    To nie jest ciekawość, tylko łatwowierność.

    > Ty jesteś
    > zwolennikiem sceptycyzmu

    Tak, od kilkuset lat takie myślenie generuje postęp.

    >, czyli Hamulcowym :)

    Odwrotnie, sceptycyzm wygenerował największy postep w dziejach
    ludzkosci. Nazywa sie to "metoda naukowa" i jednym z elementów jest
    sceptycyzm.

    > Taki mnich co spali
    > każdego który kręci ziemią a nie słońcem :)

    Mylisz sceptycyzm z religiami. To coś kompletnie innego.

    > Umiem odsiewać ziarna od plew

    Własnie pokazałeś cały kolektor plew nazywając to ziarnem.

    Internet jest pełny takich filmików. Chyba nie przyszło Ci do głowy, że
    jesteś piereszy który je widzi na oczy?

    > ale mam też jakiś poziom wiedzy

    Nie masz. Gdybyś miał, byłbyś sceptyczny.

    > No świeci sobie nawet.

    Znakomicie. Jakie masz zaufanie do rozbierajacego?

    > Ale wiesz, że powyższym zdaniem/tezą, pogrzebałeś jakąkolwiek, swoją
    > wiedzę na ten temat?

    Wręcz odwrotnie. Podałem Ci przykładowe wyjaśnienie.

    Jeśli jesteś choć odrobinę elektronikiem, zapewne słyszałeś o tym, że
    można magazynować energię kinetyczną w polu magnetycznym. Robi to cewka.
    Tak samo jak energię potencjalną można magazynować w polu elektrycznym.
    Robi to kondensator.

    Jeśli uważasz że jest inaczej, masz przed sobą spory stos książek z
    zakresu 1 klasy technikum, do obalenia.

    To, że nie bawie się na codzień elektronika analogową, nie zoancza że
    nie mam dostatecznie dużo wiedzy z zakresu fizyki zjawisk w cewkach.

    > To zdanie, które napisałeś, nie mieści się w żadnej normie. Napisałbym,
    > że to megabrednia ale i tak byś nie wiedział w którym momencie :)

    Nie wiem. Przedstaw nam łaskawco, co dziwnego jest w magazynowaniu prądu
    w cewce. Podpowiem, dla Twojej ciekawości, że cewka jest wtedy zwarta.
    (w przeciwnieństwie do kondensatora, który magazynuje energię kiedy jest
    rozwarty).

    Zrobienie prostej przetwornicy przekształcającej prąd płynący w dużej
    cewce na napięcie ładujące kondensator i zasilające diody, to 1
    tranzystor i komparator.