  • Data: 2020-08-11 02:35:03
    Temat: Re: Gwara kolejowa, słownik z 1919
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-08-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale cantilever po ichniemu
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Cantilever
    > takie specyficzne - niby cos typu belka/dzwignia ale jednak
    > szczegolne.
    >
    > O wadze nie zawahasz sie powiedziec ze ma belke/dzwignie ... no, oni
    > tez nie
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Weighing_scale

    No ale to nie waga. To deseczka o charakterystyce sprężynki - musi się
    dać odginać, a czasem wibrować, bez odkształceń plastycznych.

    > Mikroskop igłoczujowy ?
    > Ale w sumie to nie gorsze niz mikroskop jednostronnie dzwigniowy :-)

    Nazwa mikroskop sił atomowych jest ok, choć w trochę bez sensu. Istotą
    pomiaru jest ugięcie tej dźwigni pod wpływem różnych sił, związanych z
    rzeczami obecnymi na powierzchni. To bardziej chodziło o to, jak nazwać
    tę roboczą kantilejwre.

    Wikipedia mówi o mikrodźwigni czy mikrobelce. Nikt z Polaków, których
    znam, pracujących na tych urządzeniach tak tego nie nazwie. Zwykle
    nazywamy to "próba".

    --
    Marcin