    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Integracja bibliotek event-based
    Date: Wed, 10 Jun 2020 10:56:25 +0200

    2020-06-09 o 13:58 -0700, Maciej Sobczak napisał:
    > Ale my nie widzimy tych socketów, bo one są ukryte w tych
    > bibliotekach.

    To jakieś strasznie opakowane te biblioteki, że nie pozwalają dobrać
    się do źródłowego socketa.

    > Jedna obsługuje HTTP, druga asynchroniczną bazę danych
    > a trzecia odbiera tweety z Twittera. Każda z nich ma zapewne jakieś
    > sockety, ale nie wiemy o tym.

    A co mówi dokumentacja tych bibliotek? Chyba ich autorzy nie zakładają,
    że ktoś będzie busy loop tworzył czekając na tweeta?

    Jeśli chodzi o asynchroniczną bazę danych, to klient wysłał jakieś
    polecenia i czeka na odpowiedź, jednocześnie robiąc coś innego. W
    takiej sytuacji wystarczy odczekać chwilę (np. pustym selectem) i
    sprawdzać jakimś db_isBusy() czy baza skończyła co miała robić. W
    zależności od założeń projektowych tę samą metodę można zastosować dla
    tweetów i "obsługi http" (cokolwiek by miało to znaczyć).

    Słowem - to samo co sugerowałem wcześniej, tyle że z pustym sockset w
    select() i sztywnym timeout, stosownie dobranym by niczego nie
    zakorkować. Ale to tylko jeśli biblioteki faktycznie nie udostępniają
    jakichkolwiek mechanizmów sygnalizacji swoich potrzeb.

    Mateusz