eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIzera juz jest › Re: Izera juz jest
  • Data: 2020-11-19 15:28:48
    Temat: Re: Izera juz jest
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rp5qen$2mh$...@d...me...
    On 19/11/2020 13:50, Cavallino wrote:
    >> Tego nie wiadomo, można założyć, że baterie (o ile jakieś są)
    >> obecne, nie muszą być docelowymi.

    >Czyli obili jakiegoś meleksa blachą? No no, to już prawie koniec,
    >pozostały detale.

    Raczej nie melexa ...

    >>>> Ale chodziło mi o odwrócenie sytuacji - czyj jest samochód, do
    >>>> którego bateria powstaje w Polsce, nadwozie w Czechach, a kapitał
    >>>> jest koreański?
    >>> Właściciela know-how.
    >> Ale którego?
    >> Silnika, baterii, nadwozia, czy elektroniki?

    >Najlepiej wszystkiego.
    >Masz know-how, masz ludzi, rządzisz. Inaczej to zwykła mnotownia. Tu
    >czy w Kazachstanie, żadna różnica.

    Tylko widzisz - ten przemysl samochodowy teraz taki, ze VW ma know-how
    dotyczace, jakby to dobrze powiedziec - samochodu w rozumianego w
    calosci, a niekoniecznie w szczegolach.
    Zna sie na blachach, na silnikach i sterownikach, ale juz np
    niekoniecznie sie zna poduszkach czy ABS i kupuje od tych co sie
    znaja.
    Siedzenia z Polski - aczkowiek projekt byc moze niemiecki, wiazki
    kablowe z Polski, montowane na Slowacji itp ...

    >Problemem jest to że u włądzy są sami tumaniści, prawnicy i inna
    >swołocz. Nie mają pojęcia dlaczego każdy inzynier w tym kraju jest na
    >wagę złota w dłuższej perspektywie, a kolejnych hitoryków nam
    >naprawdę nie potrzeba więcej. I tu wchodzi Czarnek, cały na
    >białoczerwono.

    Z tym "kazdy" to nie przesadzajmy. Wiekszosc inzynierow to nie za duzo
    umie, ale jeszcze sila przebicia potrzebna.

    >>> A my mamy jakich do wyboru, co w z dnia na dzień odpalą produkcję
    >>> bateri do *nowego* samochodu?
    >> Ale Hyundai nie produkuje baterii, tylko kupuje na zewnątrz.

    >Bo może szacują bezpieczeństwo na na tyle wysokie że opłaca się robić
    >outsourcing.
    >Powiedzmy że jutro Chiny wstaną i powiedzą "ale ta syberia to w sumie
    >nasza była od zawsze".

    No i to:
    a) sie moga zdziwic, bo ruskie rakiety jeszcze lataja,
    b) trzeba przeliczyc, czy wiekszy zysk bedzie z zajecia Syberii, czy
    jak Rosjanie dostarczą gotowe surowce, w zamian za "paciorki" :-)

    >I co teraz? Putin popuści w spodnie, ale rynek się przetasuje
    >wszędzie.
    >Kto będzie w stanie produkować lokalnie na terytorium pod kontrolą,
    >wygrywa.

    Patrz np ZTE ...

    >> Tak jak my będziemy musieli, o ile do czegoś dojdzie.
    >> Tak samo robią wszyscy inni poza Teslą.

    >Może jednak Tesla dobrze kombinuje. Trzymają know-how, to czy ktoś
    >zapłaci $1k więcej za baterię produkowana w USA a nie Tajlandii nie
    >ma znaczenia, a bezpieczeństwo i kontrola rekompensują to.

    ale baterie to im opracowal Panasonic.
    I czy trzymaja know-how, czy nie - to nie bardzo wiadomo.
    No i trzeba dzial badawczo-rozwojowy trzymac, bo albo zrobisz lepsze
    baterie, albo ktos inny zrobi, a ty bedziesz mial gorsze.

    A R&D w kazdej dziedzinie to cie nie stac, wiec kooperacja ...

    >A ja meleksa chcę. Tylko bez wad, ale też bez specjalnych zalet. Od,
    >do sklepu, do lasu, nad jeziorko, z wtyczką do mojego PV.

    Do lasu, nad jezioro - to sie dla mnie melex kiepsko nadaje ...

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: