    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 5 Dec 2021 12:07:55 -0800 (PST)
    Subject: Re: Jak uniemożliwia się mi studiowanie inżynierii
    From: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 5 December 2021 at 19:50:01 UTC+1, Robert Tomasik wrote:

    > Biorąc pod uwagę, ze to dość poważna decyzja, to bym po prostu pojechał
    > na miejsce i dopytał szczegółów. Bo nazwa samego wydziału może być
    > myląca. Ciebie - jak rozumiem - interesuje profil studiów, a nie to, na
    > jakim wydziale obronisz pracę.
    >
    > --
    > Robert Tomasik
    Dawniej na PW była "Mechanika Precyzyjna" teraz to jest "Mechatronika".

    Mechanika precyzyjna kojarzyła się z technikum i nie przyciągała studentów, bo nie
    była hot, ani IT, czy AIale dawała prace w przemyśle zbroieniowym, obraniarki
    numerycznie sterowane
    Kolegi ojciec byl dyrektorem fabryki obrabiarek

    A mechatronika się z niczym nie kojarzy, bo nazwa jest kiepska i wadliwa i przypomina
    Cybernetykę, którą ukończył profesor Turski , ale tylko dlatego, że informatyka
    raczkowała na świecie.
    Ale gdybys dzisiaj powiedzial, że ukonc zyłeś cybernetykę, to by cię wyśmiano
    i podobnie będzie z mechatroniką za kilka lat,
    nie będzie pracy dla absolwentów
    Pamiętam jak znajomi z uniwersytetu zakładali prywatna szkołę mechatroniki, ale 10
    lat temu.

    Uniwersytet zawsze żył daleko od przemysłu i był nietechniczny, w odróżnieniu od
    politechniki.

    A ta mechatronika prywatna miała dać pracę uniwersyteckim profesorom teoretykom, gdy
    brakło studentów na tradycyjnych kierunkach uniwersyteckich.

    Napisz do Melona, czy cię zatrudni przy lotach kosmicznych, po takich egzotycznych
    studiach