  • Data: 2021-12-02 22:05:34
    Temat: Re: Jak w PRLu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-12-02 o 19:34, heby pisze:

    > To tylko następne uzasadnie nie tezy, że programiści embedded to bardzo
    > kiepski odpad reszty programistów.

    Nie piszę embedded ale mam kontakt z takim oprogramowaniem.
    Kilka razy się spotkałem z kiepścizną tej reszty programistów (nie
    embedded).

    Pamiętam jeden przykład. Taki programista wymyślił sobie, że jak mu
    ubywa jeden z rekordów w bazie danych to zamiast go zaznaczyć jako
    skasowany to on poprzesuwa wszystkie następne.
    Rekordów jest 30 tysięcy. Przepisywał po jednym rekordzie.

    Po skasowaniu n losowo wybranych rekordów uruchamiał n kolejnych
    procesów przesuwania. Zakładając 10ms na jeden zapis to jedno
    przesuwanie daje 300s (+ czas na przesyłanie tych rozkazów po necie). A
    wystarczył jeden rozkaz skasuj rekord.
    Nawet nie chodzi o te 300s zbędnej roboty, ale o to, że drastyczne
    skrócił żywotność urządzenia. Wyszło nam, że przy jakimś tam założonym
    użytkowaniu skrócił żywotność z kilkudziesięciu lat do 3 miesięcy.
    Potem urządzenie wysiądzie i będzie, że to nasza wina :(
    P.G.