  • 21. Data: 2023-04-11 16:17:38
    Temat: Re: Jak zamontować moduł TPM 2.0
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Apr 2023 11:24:37 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    wa-szyfrowania-procesor-13232855983?utm_feed=aa34192
    d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_sour
    ce=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_elktrk_komput
    ery_akcesoria_pla_pmax&ev_campaign_id=17966335850&gc
    lid=EAIaIQobChMI2dPE98qT_gIVHQfmCh3ODAN1EAQYBSABEgKu
    kvD_BwE

    > Zacznijmy od tego że miano "firmowy" można różnie rozumieć, ale przecie
    > nie sposób tak samo identyfikować garażową FIRMĘ z kimś pokroju Della.
    > Problem użytkownika może się brać z takich firm jak Dell. Stosują oni
    > często rozwiązania własne tak że nie znajdzie w byle sklepie za rogiem
    > części zamiennych. I nie mów że nie ma problemu bo kumpel swojego Sony
    > Vaio musiał wyrzucić na śmietnik bo bo nie mógł dostać jakiejś części,
    > podczas gdy do niefirmowego lapka półki się uginają od części
    > zamiennych. A w kompie identyfikacja części to żaden problem, byle
> [...]

    Wchodzisz na stronę Della, podajesz Service Tag i widzisz rozpiskę swojego
    komputera z dokładnością do każdego wkręta czy kawałka plastiku z jego
    numerami.
    Jest takie coś, jak Compatibility Matrix, gdzie można sprawdzić, czy do
    danego egzemplarza komputera/laptopa pasuje część (np. modem, pamięć, SSD,
    klawiatura, czytnik palca, bateria) od innego modelu.

    Takich tabel ani wsparcia raczej nie ma w tzw. "składakach".
    Owszem, są pozytywne wyjątki, np. Aopen, Asus, Intel - ale często można
    kupić płytę główną marki "SuperHiper Jangcy NoName" która wg specyfikacji
    powinna np. obsłudiwać M.2 w tryvie x4, a obsługuje tylko x3.

    Dell to nie stary Compaq, gdzie pasowały części tylko firmowe.
    W zasadzie co by się nie włożyło, to pójdzie.

    Wyjątki znam dwa:
    1/ w sprzęcie "cywilnym" modemy LTE (np. Sierra) - mają firmware
    przeznaczony do konkretnego producenta i konkretnych modeli
    2/ w sprzęcie serwerowym sterowniki RAID - raczej nie pójdzie np. PERC w
    serwerze IBM.

    Nie można porównywać Della do Sony Vaio, który miotał się i co chwilę
    wsadzał do sprzętu co innego, ponadto sprzęt ten często był niewerwisowalny
    choćby ze względu pa RAM w SMD.

    Siedzę w sprzęcie od przełomu lat 80/90, więc nieco rozeznania mam.
    Oczywiście nie wiem wszystkiego, bo sprzęt zamawiam wyłącznie pod konkretne
    zamówienia. Ale coraz rzadziej robię składaki - tylko pod konkretne
    potrzeby, jak np. montaż filmów.

    Zresztą w przypadku Della też można zrobić "składak" zarówno w przypadku
    serwera (co jest oczywiste), jak i w przypadku zwykłych komputerów bądź
    laptopów. Dell na swoich stronach udostępnia konfigurator, gdzie można
    wybrać praktycznie wszystko począwszy od obudowy przez proc, ram i płytę,
    skończywszy na kablach, myszach i nawet naklejkach na obudowie i kartonie
    wysyłkowym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2023-04-12 00:35:41
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Da się.
    > Albo wyłącza się wymagalność TPM podczas instalacji (Shift+F10), albo
    > ściągasz obraz już "poprawiony" o brak wymagalności TMP choćby z winiso.pl

    Masakra :)

    Dobrze, że trzymam się od Win z daleka.

    --
    Do dyżurnego lekarza w klinice położniczej przychodzi licealistka i pyta:
    - Czy mogłabym na godzinę wypożyczyć noworodka?

  • 23. Data: 2023-04-18 01:23:20
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 11.04.2023 o 11:25, Trybun pisze:

> [...]
    > kosztować. Jak dla mnie korzystanie z jakiegokolwiek laptoppa to jak
    > kara. Chyba już nigdy w nich nie zagustuję.

    Ten laptop ma tyle "rzeczy", że mnie ciemnocie mózg staje. Sterowanie
    oczami, odcisk palca, karta SIM, jakieś touchpady (trochę, chwilowo
    korzystałam), podświetlaną klawiaturę, skaner kodów itd.
    Dzisiaj dużo czasu straciłam, bo chciałam skanować do komputera, ale ni
    diabła nie działa.Z poziomu drukarki to tak, ale od razu wydrukuje, a
    mnie potrzebny plik, a nie wydruk.
    Po wielu godzinach uświadomiłam sobie, że przecież kabel USB mam
    podłączony w komputerze :D Korzystam w laptopie z WiFi., a w komputerze
    po Lanie. Muszę ten kabel przełączyć, bo z komputera już raczej nie będę
    korzystała. Poszukam w domu, bo pewnie jeszcze jakieś kable USB mam,
    może nie wyrzuciłam. Muszę sprawdzić w instrukcji czy ten kabel USB
    można podłączyć pod spodem laptopa, żeby mi się nie plątał.
    Przyzwyczaiłam się już do tego laptopa i Win11, szybko śmiga, czcionki
    mam takie jakie sobie zażyczę i rozmiar czcionki.

    --
    animka

  • 24. Data: 2023-04-18 01:28:18
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

  • 25. Data: 2023-04-18 01:39:19
    Temat: Re: Jak zamontować szpicla (samobójcy)
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 09.04.2023 o 19:04, watapatatabysany pisze:
    > Animatorka ciągle banialuki animuje:

    > Każdy chip zawiera unikalny klucz kryptograficzny, za
    > pomocą którego można *zidentyfikować* bitmłyna!
    >
    > Następny krok do 100%'wej *inwigilacji* plebsu!

    Ten TPN2 był dla mnie kolejną niespodzianką, bo nigdy z nim nie miałam
    do czynienia.
    Nie wiedziałam, że to szpicel. Jak mam już zainstalowany Win11 to można
    tego szpicla wyłączyć i czy nie będzie później jakichś problemow?

    --
    animka

  • 26. Data: 2023-04-18 15:47:30
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 18.04.2023 o 01:39, Animka pisze:

> [...]
    > Nie wiedziałam, że to szpicel. Jak mam już zainstalowany Win11 to
    > można tego szpicla wyłączyć i czy nie będzie później jakichś problemow?

    Jak już 11 jest zainstalowana to potrafi wyłączyć nie tylko TPM ale cały
    układ security. Tak zrobił u mnie. Modemy Huawei czy VirtualBox są
    niezgodne i w11 zalecił ich usunięcie, a że tego nie zrobiłem to
    wyłączył prawie wszystko to co było początkowo warunkiem instalacji.

  • 27. Data: 2023-04-18 15:49:42
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 11.04.2023 o 16:17, Adam pisze:

> [...]
    > skończywszy na kablach, myszach i nawet naklejkach na obudowie i kartonie

    No i co Ci po tej rozpisce skoro nie sposób dostać części w sklepie
    rogiem? A i z pewnością po paru latach nawet w serwisie Della będzie z
    nimi problem. No i pytanie o samą politykę Della, dlaczego do kompów z
    mocnym prockiem i grafiką dają często tak mizerne zasilacze?

    Tego to nie wiedziałem że np Dell udostępnia konfiguracja na potrzeby
    klienta z częściami zewnętrznymi jak jakiś X-Kom czy Komputronik. .

  • 28. Data: 2023-04-18 23:25:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-18, Trybun <L...@j...cb> wrote:

    > No i co Ci po tej rozpisce skoro nie sposób dostać części w sklepie
    > rogiem? A i z pewnością po paru latach nawet w serwisie Della będzie z

    Potrzebę nabycia w sklepie za rogiem ma pewnie z --10% kupujących.
    Reszta nabędzie online i zrobi to nawet dwie dekady po ustaniu
    produkcji/wsparcia, bo tych częsci jest wszędzie pełno.

    > nimi problem. No i pytanie o samą politykę Della, dlaczego do kompów z
    > mocnym prockiem i grafiką dają często tak mizerne zasilacze?

    Zapewne, bo podejście jest takie, że zasilacz ma pasować do konkretnej
    konfiguracji a nie być na wyrost. Zwykle konkretne modele (serie) mają
    różne warianty zasilaczy.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2023-04-20 09:13:33
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > Potrzebę nabycia w sklepie za rogiem ma pewnie z --10% kupujących.
    > Reszta nabędzie online i zrobi to nawet dwie dekady po ustaniu
    > produkcji/wsparcia, bo tych częsci jest wszędzie pełno.

    Ocena na podstawie tego co sam robisz, a nie na praktyczności. Co Cie
    tak pociąga w tym ułomnym sposobie zakupów? Ja nie widzę w tym żadnych
    plusów, czas, pieniądze i wszystko inne krzyczą na NIE..

    > Zapewne, bo podejście jest takie, że zasilacz ma pasować do konkretnej
    > konfiguracji a nie być na wyrost. Zwykle konkretne modele (serie) mają
    > różne warianty zasilaczy.

    Takie firmy jak Dell ukierunkowane są przede wszystkim na wydarcie
    klientowi ile tylko można, ile się da. I to jest głównym przesłaniem ich
    działania a nie robienie klientowi dobrze. A więc nie ma co się łudzić
    że jak wybierzemy od nich coś tańszego to zrobimy dobry interes.

  • 30. Data: 2023-04-20 12:03:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-20, Trybun <L...@j...cb> wrote:

    > Ocena na podstawie tego co sam robisz, a nie na praktyczności. Co Cie
    > tak pociąga w tym ułomnym sposobie zakupów? Ja nie widzę w tym żadnych
    > plusów, czas, pieniądze i wszystko inne krzyczą na NIE..

    Wręcz przeciwnie. Krzyczą rozdzierająco tak. Kilkam i mam za parę dni,
    pod nos. A jeszcze w takim wyborze, że żaden sklep stacjonarny nawet w
    pobliżu nie siedział.

> [...]
    > działania a nie robienie klientowi dobrze. A więc nie ma co się łudzić
    > że jak wybierzemy od nich coś tańszego to zrobimy dobry interes.

    Sekret w tym, żeby nie kupować rzeczy nowych. Z tych używanych, często w
    bdb stanie, co mogli już dawno wyrwali.

    --
    Marcin