  • Data: 2021-03-19 12:04:34
    Temat: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, 19 March 2021 at 04:34:20 UTC+9, PeJot wrote:
    > Czołem. Naszło mnie aby sobie zmajstrować podobny gadżet:
    >
    > https://www.specshop.pl/product-pol-25258-Survival-K
    ettle-Kuchenka-survivalowa-Samotny-Wilk-Bushcraft-DU
    O.html

    > I mam zagwozdkę z czego to zrobić. Powyżej piszą że zrobiona ze stali
    > nierdzewnej. *Jakąś tam* nierdzewkę mam do dyspozycji, ale nie mam
    > pojęcia czy temperatura spalanego drewna nie spowoduje odkształcenia
    > konstrukcji. Jakieś sugestie ? W ogóle chętnie bym zobaczył podobny
    > projekt DIY, najlepiej zwymiarowany. Oczywiście da się kupić gotowca,
    > ale chciałbym mieć coś własnego pomysłu.

    Do kontaktu z płomieniem w warunkach niekontrolowanego stężenia tlenu to raczej tylko
    ferrytyczne gatunki, no chyba że zaszalejesz i pójdziesz w superaustenity, ale tam
    będzie drogo no i niełatwo w znalezieniu. Zadzwoń do dostawcy stali i zapytaj co
    ferrytycznego można kupić w ilości jednostkowej. Outokumpu kiedyś handlowało
    pojedynczymi arkuszami, teraz nie wiem. Zasadniczo potrzebujesz to z czego robi się
    tłumiki samochodowe. Nie proponuję konkretnych gatunków, bo stanowczo bardziej
    będziesz ograniczony dostępnością niż własnościami. Alternatywa to wycieczka na złom
    i wytarganie zlewu, denka z bębna pralki, albo tłumika od samochodu.