  • Data: 2021-03-22 18:00:40
    Temat: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
    pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Określenie "pierwszy serwer w Polsce" lepiej by oddało stan rzeczy.

    >Historię Mosaica bym sobie odpuścił, ale Netscape pojawił się w roku
    >1994. I był już w kolorowym pudełeczku z tektury, co wbrew pozorom
    >może mieć znaczenie.

    Hm, nigdy nie widzialem. Przeciez to sie "z sieci" sciagalo :-)

    >I tu ma rację.

    >To już bzdura. Yahoo długo nie było wyszukiwarką (w sensie sfory
    >spiderów
    >dostarczających informacji do bazy danych). To był ręcznie
    >komponowany
    >portal z linkami kategoryzowanymi na kilku poziomach. Linki zbierane

    Za to go cenilem - recznie, bez smieci.

    >ręcznie, co na początku całkiem dobrze szło -- gdzieś na przełomie
    >94/95
    >łączną objętość plików udostępnianych przez WWW oceniano na 4GB.

    Tym niemniej ... brali te linki ze zrodel wlasnych, czy faktycznie
    brali z wyszukiwarki ?

    >A to WWW zaczęło się szybko rozwijać, więc polski usenet ominęła faza
    >"wystawiam ten dokument do pobrania na FTP, ale po tygodniu muszę go
    >zdjąć, by nie zajmował miejsca (ma prawie 200kB)".

    Hm, czy tak ominela .. dyski nadal byly stosunkowo niewielkie, ale
    przyrost roczny spory ..

    A jeszcze pamietaj, ze sie wbilo w ere modemow telefonicznych, i
    cienkiej transmisji.
    Co prawda akurat usenet mozna bylo ogarnac za kilka impulsow dziennie

    >Natomiast pamiętam
    >informacje zamieszczane na *listach* dyskusyjnych początku lat 90
    >tego
    >typu: "mamy już czytnik CD i trzy płyty z fajnym softem, podłączamy
    >pod FTP, w poniedziałki w napędzie będzie płyta taka, we wtorki
    >śmaka,
    >a w środy owaka".

    >Sieć użytkowników, czyli w wolnym przekładzie, oddającym intencję
    >twórców,
    >taka Samopomoc Chłopska, Gminna Spółdzielnia.

    >Dalej nic co by mogło mieć związek z "dyskusjami".

    Ale ta "samopomoc" to juz zaczyna zahaczac.

    >Są pewne granice!

    Ciekawe, co by pierwsi uzytkownicy powiedzieli :-)

    J.