-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!news.dns-netz.com!news.freedyn.net!
newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-medi
a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.
pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <6038c505$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<603a06dc$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<603cb156$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<603ce506$1$518$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <603ce506$1$518$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń
(osobowe)?
Date: Tue, 2 Mar 2021 10:07:15 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 71
Message-ID: <603e0044$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.108.182
X-Trace: 1614676036 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 560 83.30.108.182:52124
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3825
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692040
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:603ce506$1$518$6...@n...neostrada.
pl...
>Droższe w zakupie, ale czy w użytkowaniu?
>Nigdy w życiu nie naprawiałem tłumika w żadnym z zachodnich
>samochodów (pewnie sporo szczęścia ale jednak nigdy), a w Maluchu czy
>Poldolocie raz na 9 miesięcy wizyta u tłumikarza.
A ile lat mialy najstarsze ?
Bo oryginalny tlumik troche wytrzymuje ... a pozniejsze zamienniki juz
krotko.
Z drugiej strony - 9 miesiecy to jakas przesada ...
>Podobnie z klockami,
Tez co 9 miesiecy ?
>olejami, prowadnicami foteli, aparatami zapłonowymi, "ustawianiem"
>rozrządu czy wieloma innymi pierdołami.
No co - to byl standard takze w zachodnich samochodach, tylko ze oni
wczesniej wprowadzili elektronike i sie skonczyl.
W maluchu tez wprowadzili "cewke na dwie swiece", w polonezie ...
chyba tez, a w koncu i caly nowy silnik z komputerem ... ale moze byl
za drogi ...
>Co do wyposażenia prywatny Poldek miał więcej niż służbowe zachodnie
>(ale dyrektor to nie prezes ;)), do dziś mnie fascynuje że za
>przeciwmgielne przednie trzeba zawsze dopłacać (opcją lub pakietem).
Znow IMO standard - kiedys nie bylo, dzis w zachodnich ... nie wiem,
moze standard, moze wymog prawny, a i tak g* daja :-)
Kiedys, jakbym sobie do poldka wrzucil 2*100W, to mialbym swiatla ..
tylko mgla raz na rok :)
>A gdy po prywatnym Dużaku pierwszym służbowym Kadetem przejeżdżałem
>przez warszawskie torowiska to zawsze myślałem, że ten Opelek z
blaszek od konserw za chwilę się rozleci.
Ale sie nie rozpadl ?
Za to u mnie ... zepsula sie elektronika od zaplonu.
>Co do kosztów to na studiach mnie uczyli, że koszt materiału to
>średnio 7% ceny produktu (lub kosztu, już nie pamiętam).
A to chyba mocno zalezy od rodzaju produktu - w jednym bedzie wiecej,
w innym mniej.
Chyba, ze liczyli srednia z calego przemyslu :-)
No i ciekaw jestem np takiego iphone - procesory kupuje, wyswietlacze
kupuje, obudowy kupuje - to jak liczyc material ?
>To więc tyle kosztuje, jeśli nie robocizna?
Dodaj jeszcze narzut handlowy - od fabryki do sklepu bywa ze towar
drozeje dwukrotnie, ale akurat samochody nie. Chyba nie :-)
>Amortyzacja sprzętu?
Tez.
>Może być spora, branża bardzo kapitałochłonna.
W samochodach to projekt i przygotowanie troche kosztuje.
Trzeba jednak te tysiace czesci przygotowac, maszyny do nich, formy do
wtryskarek, wczesniej spedzic dlugie godziny na optymalizacji silnika,
d/opracowac elektronike ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.21 10:32 J.F.
- 02.03.21 10:37 J.F.
- 02.03.21 14:02 T.
- 02.03.21 14:42 ąćęłńóśźż
- 02.03.21 14:45 ąćęłńóśźż
- 03.03.21 18:38 J.F.
- 04.03.21 12:27 T.
- 04.03.21 12:39 J.F.
- 07.03.21 15:18 Peter
- 08.03.21 07:28 Cavallino
- 08.03.21 10:16 T.
- 09.03.21 17:56 Peter
- 09.03.21 17:56 Peter
- 09.03.21 18:06 Peter
- 10.03.21 07:39 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=