eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)? › Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!news.dns-netz.com!news.freedyn.net!
    newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.
    pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <6038c505$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <603a06dc$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <603cb156$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <603ce506$1$518$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <603ce506$1$518$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń
    (osobowe)?
    Date: Tue, 2 Mar 2021 10:07:15 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 71
    Message-ID: <603e0044$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.108.182
    X-Trace: 1614676036 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 560 83.30.108.182:52124
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3825
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692040
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:603ce506$1$518$6...@n...neostrada.
    pl...
    >Droższe w zakupie, ale czy w użytkowaniu?
    >Nigdy w życiu nie naprawiałem tłumika w żadnym z zachodnich
    >samochodów (pewnie sporo szczęścia ale jednak nigdy), a w Maluchu czy
    >Poldolocie raz na 9 miesięcy wizyta u tłumikarza.

    A ile lat mialy najstarsze ?

    Bo oryginalny tlumik troche wytrzymuje ... a pozniejsze zamienniki juz
    krotko.
    Z drugiej strony - 9 miesiecy to jakas przesada ...

    >Podobnie z klockami,

    Tez co 9 miesiecy ?

    >olejami, prowadnicami foteli, aparatami zapłonowymi, "ustawianiem"
    >rozrządu czy wieloma innymi pierdołami.

    No co - to byl standard takze w zachodnich samochodach, tylko ze oni
    wczesniej wprowadzili elektronike i sie skonczyl.
    W maluchu tez wprowadzili "cewke na dwie swiece", w polonezie ...
    chyba tez, a w koncu i caly nowy silnik z komputerem ... ale moze byl
    za drogi ...

    >Co do wyposażenia prywatny Poldek miał więcej niż służbowe zachodnie
    >(ale dyrektor to nie prezes ;)), do dziś mnie fascynuje że za
    >przeciwmgielne przednie trzeba zawsze dopłacać (opcją lub pakietem).

    Znow IMO standard - kiedys nie bylo, dzis w zachodnich ... nie wiem,
    moze standard, moze wymog prawny, a i tak g* daja :-)

    Kiedys, jakbym sobie do poldka wrzucil 2*100W, to mialbym swiatla ..
    tylko mgla raz na rok :)

    >A gdy po prywatnym Dużaku pierwszym służbowym Kadetem przejeżdżałem
    >przez warszawskie torowiska to zawsze myślałem, że ten Opelek z
    blaszek od konserw za chwilę się rozleci.

    Ale sie nie rozpadl ?
    Za to u mnie ... zepsula sie elektronika od zaplonu.

    >Co do kosztów to na studiach mnie uczyli, że koszt materiału to
    >średnio 7% ceny produktu (lub kosztu, już nie pamiętam).

    A to chyba mocno zalezy od rodzaju produktu - w jednym bedzie wiecej,
    w innym mniej.
    Chyba, ze liczyli srednia z calego przemyslu :-)

    No i ciekaw jestem np takiego iphone - procesory kupuje, wyswietlacze
    kupuje, obudowy kupuje - to jak liczyc material ?

    >To więc tyle kosztuje, jeśli nie robocizna?

    Dodaj jeszcze narzut handlowy - od fabryki do sklepu bywa ze towar
    drozeje dwukrotnie, ale akurat samochody nie. Chyba nie :-)

    >Amortyzacja sprzętu?

    Tez.

    >Może być spora, branża bardzo kapitałochłonna.

    W samochodach to projekt i przygotowanie troche kosztuje.
    Trzeba jednak te tysiace czesci przygotowac, maszyny do nich, formy do
    wtryskarek, wczesniej spedzic dlugie godziny na optymalizacji silnika,
    d/opracowac elektronike ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: