  • 71. Data: 2021-06-15 20:13:26
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 15.06.2021 o 18:35, J.F pisze:

    > Cos tu masz nie tak.

    > Ale czy wlaczone. I czy internet dziala.

    Mogę oddzielnie włączyć/wyłączyć usługę lokalizacyjną z możliwością
    włączenia pokazywania ikony lokalizacji oraz zaznaczyć nazwy aplikacji,
    które mogą z tej lokalizacji korzystać (t zn. gdy chcę żeby korzystały).
    Mogę także oddzielnie włączyć/wyłączyć lokalizację ogólną dla aplikacji,
    które nie mogą używać informacji o dokładnej lokalizacji, ale mogą
    używać informacji takich jak miejscowość, kod pocztowy lub region.
    Zwykle wszystkie te trzy możliwości ustawiam na tak, a z aplikacji
    zaznaczam tę do nawigacji (próbowałam kilka) i mapy.
    Czasami jakaś aplikacja sama sie o to upomni, jak np. Speedtest.net.
    Internet działa, widzę specjalną ikonkę oraz moge to sprawdzić na
    dostępie do www lub poczty.

    > Stara nawigacja prawdopodobnie lacznosci z internetem nie ma, wiec i
    > A-GPS nie ma.
    Zgadza się. Brak łączności z Internetem jest jej główną wadą. Mogę
    połączyć ją z komputerem przy pomocy kabla i zaktualizować informacje o
    blokadach na drogach, ale to wszystko. Aktualizuję również mapy i POI.

    Poprzednio czytałam, że A-GPS powinno pomagać w szybkości połączenia, a
    z tego by wynikało, że przeszkadza. To jak to jest?

    > Ustalenie pozycji wymaga sciagniecia danych z satelitow, co trwa nie
    > mniej niz jakies 30-60s.
    W nawigacji dzieje sie to bardzo szybko, w przeciwieństwie do Lumii.

    > Androidy jakby szybciej potrafia ustalic.
    > Jesli u Ciebie trwa to tak dlugo ... cos jest nie tak.
    > Moze byc np peknieta antena, ale fajnie by bylo zresetowac telefon i
    > sprawdzic na pustym, swiezo zaktualizowanym. >
    > Ale wiem jakie to poswiecenie.
    Chciałam przejść z korzystaniem z nawigacji na smartfona, bo mam go
    zawsze przy sobie, natomiast nawigację muszę specjalnie zabrać ze sobą,
    a przede wszystkim o tym pamiętać. Samochód parkuje pod chmurką i
    niczego w nim nie zostawiam.
    W ten sposób zorientowałam się, że coś jest nie tak. Sprawdziłam w
    Internecie i znalazłam dużo krytyki na temat GPS w tej Lumii, głównie
    z powodu bardzo długiego oczekiwania na sygnał na początku korzystania.
    Znalazłam także radę żeby zresetować, bo podobno u jednej osoby to
    pomogło, natomiast inni twierdzą, że to nie pomaga. Zbyt dużo zachodu,
    a ponadto w przypadku systemu Windows 10 Mobile, który już nie jest
    wspierany, nie mam żadnej pewności czy potem mogłabym wszystkie
    potrzebne mi aplikacje znowu zainstalować. Ostatnio z jedna aplikacją
    odinstalowaną z innego powodu okazało się, że nie jest to już możliwe.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 72. Data: 2021-06-15 20:20:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-15-czerwca-2021 o 16:38, Ewa pisze:
    > Tak. Lokalizację też.

    Robiłaś test przy wyłączonym necie?

    przełączyć na 3G, roming?

  • 73. Data: 2021-06-15 20:24:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-15-czerwca-2021 o 18:35, J.F pisze:
    > Jesli u Ciebie trwa to tak dlugo ... cos jest nie tak.

    Czy telefon był naprawiany? Miałem w ręku Z3 compact który po naprawie
    szybek i ekranów (w tym modelu to standard) ledwo co łapał GPS.
    Ale to był szrot choć wyglądał jak nowy ;-)

  • 74. Data: 2021-06-16 12:23:03
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 15.06.2021 o 20:20, _Master_ pisze:

    > Robiłaś test przy wyłączonym necie?
    >
    > przełączyć na 3G, roming?

    Próbowałam już chyba wszystkie kombinacje ustawień i nic nie pomaga.
    Najgorsze jest to, że nie ma aplikacji, która pozwalałaby zobaczyć
    czy jakieś satelity są wykrywane. Takiej od początku nie było, a teraz
    w sklepie też nie ma. Coś jest chyba nie tak z lokalizacją przez którą
    włącza się i wyłącza GPS, przynajmniej teoretycznie, bo innego sposobu
    włączania i wyłączania nie ma. A co jeszcze gorsze, to przy włączonej
    lokalizacji ciągle pokazuje się komunikat, że jej nie ma i należy
    włączyć. To chyba dobrze działać nie może.

    Jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze nowego smartfona będzie
    dla mnie to czy ma oddzielną aplikację pozwalającą na włączanie i
    wyłączenie GPSu i czy przy włączonym można obejrzeć ile satelitów
    wykrywa. Bez tego zakup jest bez sensu.

    Mój smartfon nie był naprawiany.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 75. Data: 2021-06-16 14:28:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2021 20:13:26 +0200, Ewa wrote:

> [...]
    > dostępie do www lub poczty.

    > Zgadza się. Brak łączności z Internetem jest jej główną wadą. Mogę

    Tylko ja pisze tylko w kontekscie przyspieszenia startu odbiornika
    GPS.

    > Poprzednio czytałam, że A-GPS powinno pomagać w szybkości połączenia, a
    > z tego by wynikało, że przeszkadza. To jak to jest?

    Ma pomagac.

    > W nawigacji dzieje sie to bardzo szybko,

    Ale czy szybciej niz 30s od wlaczenia?

    >w przeciwieństwie do Lumii.
    Lumia to osobny problem, nie znam sie.

    Androidy ... potrafia szybko, ale moga tez oszukiwac - wlacza sobie
    GPS same, albo ustala lokalizacje na podstawie wi-fi ...

> [...]
    > zawsze przy sobie, natomiast nawigację muszę specjalnie zabrać ze sobą,
    > a przede wszystkim o tym pamiętać. Samochód parkuje pod chmurką i

    A dodatkowo coraz lepsze te nawigacje na androida, a ta dodatkowa ...
    nie ma informacji o korkach czy remontach, a jak stara, to i mapy
    pewnie nieaktualne.

    Osobna sprawa, ze smartfony lubia nawigacje calowicie on-line, czyli
    wymagajace internetu. Brak zasiegu ... i nawigacji nie ma.
    Przydaje sie ta stara dobra.
    Ale jest tez troche z mapami w telefonie. Tylko trzeba model z duza
    pamiecia :-)

    J.

  • 76. Data: 2021-06-16 14:50:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ewa" 60c9d106$0$508$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    czy przy włączonym można obejrzeć ile
    > satelitów wykrywa. Bez tego zakup jest bez sensu.

    W Androidzie raczej nie można wyłączyć selektywnie GPS bez wyłączania
    reszty GNSS; można wyłączyć (nie wiem, na ile skutecznie) wspomagacze
    naziemne: BT, WiFi, GSM... Masa aplikacji (aplikacyjna masa?) ukazuje
    satelity:
    - możliwe do zobaczenia w danym miejscu i czasie
    - obecnie widziane telefonem
    - obecnie wykorzystywane
    z możliwością filtrowania...
    Nawet pokazuje wygląd tych satelitów, oczywiście przydatne informacje
    (typu położenie satelity, generacji itd..) i mniej przydatne... (cała
    masa aplikacji pokazuje...)

    U mnie GNSS jest włączony stale, lecz solidnie ;) zżera energię wtedy
    dopiero, gdy jakaś apka z niego skorzysta, a że cała masa apek (nawet
    zwykły telefon) chce poznać położenie, więc w razie czego ;) złapanie
    pozycji zazwyczaj nie trwa długo -- wcześniej (w innym poście) podane
    2 sekundy -- to pod dachem, wśród bloków...

    -=-

    Proste wyłączenie: BT, WiFi, GSM nie unieruchomi tych wspomagaczy.
    Nie wiem, jak z trybem samolotowym, ale chyba też nie pomoże.
    Mapy czy nawigacje zwykle używają tych wspomagaczy, ale są aplikacje
    opierające swą wiedzę tylko o GNSS. Nie znalazłem takiej, która by
    selektywnie opierała się tylko o GPS czy GLONASS...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 77. Data: 2021-06-16 14:55:53
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.06.2021 Ewa <E...@c...com> napisał/a:

    > czy jakieś satelity są wykrywane. Takiej od początku nie było, a teraz
    > w sklepie też nie ma. Coś jest chyba nie tak z lokalizacją przez którą

    W sklepie jest całe stado aplikacji testujących GPS,
    na przykład:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ch
    artcross.gpstest&hl=pl&gl=US

    Działa, podaje ładne statystyki. Może Twój obecny smartfon
    ma zbyt stary system.

    > włącza się i wyłącza GPS, przynajmniej teoretycznie, bo innego sposobu
    > włączania i wyłączania nie ma. A co jeszcze gorsze, to przy włączonej

    W nowych Androidach powinien być stosowny przełącznik w "centrum powiadomień".
    Ewentualnie w ustawieniach lokalizacji "wysoka dokładność" lub coś
    podobnego.

> [...]
    > dla mnie to czy ma oddzielną aplikację pozwalającą na włączanie i
    > wyłączenie GPSu i czy przy włączonym można obejrzeć ile satelitów

    Podejrzewam, że da się to sprawdzić dla praktycznie każdego nowego
    smartfona z Androidem, choćby korzystając z podanej lub podobnej aplikacji.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 78. Data: 2021-06-16 15:21:40
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 16.06.2021 o 14:55, Dominik Ałaszewski pisze:

    > W sklepie jest całe stado aplikacji testujących GPS,
    > na przykład:
    >
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ch
    artcross.gpstest&hl=pl&gl=US

    Bardzo ładnie, super. Tylko że dla ... Androida. Tak będę miała w
    przyszłości. Teraz mam, jak pisałam, Windows 10 Mobile i żadnych tak
    dobrych aplikacji nie było i nie ma.

    To co napisałam dzisiaj w południe, to był wynik moich dzisiejszych
    dodatkowych specjalnych przejażdżek i mam wrażenie, że jest coraz
    gorzej. Na pierwszy sygnał trzeba było zawsze długo czekać, ale tak
    nachalnych upomnień żeby włączyć Lokalizację pomimo, że była włączona,
    sobie nie przypominam.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 79. Data: 2021-06-16 15:46:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ewa" 60c87548$0$551$6...@n...neostrada.pl

    > Co do oglądania, to zawsze wolę kupować coś co mogę obejrzeć,
    > ale nie sądzę żeby przy moim braku doświadczenia samo obejrzenie
    > pozwoliło mi zdecydować czy dany model spełni moje oczekiwania
    > co do GPS.

    Doświadczenie niekoniecznie pomoże, bo na przydatność GNSS
    składają się różne czynniki:
    - pogoda
    - zadaszenie
    - pionowe przeszkody -- zasłaniające, odbijające, dyfraktujące...
    - konstelacja satelitów
    - wspomagacze naziemne typu BT, GSM i WiFi
    - niepojęte wpływy inne ;)

    > Tutaj raczej zakup przez Internet byłby wskazany, bo mogłabym
    > popróbować przez 2 tygodnie i ewentualnie zwrócić gdyby okazał
    > o się, że to nie to czego szukam. Wtedy jedyna strata to koszt
    > dostawy i zwrotu, w porównaniu z ceną telefonu chyba warto.

    Na pewno warto!!! [jeśli cokolwiek jest pewnego na Bożym
    świecie poza syntetycznymi naukami typu matematyka...]

    > Jedak zwracanie towaru nie jest zbyt przyjemne, ale coś za coś.

    Warto wcześniej poczytać fora -- ale niekoniecznie ;) polskojęzyczne.
    - o GNSS Asusa Maxa pisano źle.
    (ale przeczytałem dopiero po kupnie)
    - o braku Galileo w RN9P też pisano i też przeczytałem za późno

    Ogólnie byłem zadowolony z Asusa, ale w lesie bywało ciężko.
    Ogólnie jestem bardzo zadowolony z RN9P.

    > Optymalne wydaje się rozwiązanie polegające na wykonaniu kroków
    > w następującej kolejności: - lektura wskazówek z postów na tej

    Lepsza jest taka: www.kosmos.gov.pl lektura...
    [grupy to banicja -- wielu na tej grupie po prostu zachwala swe
    usługi i towary, zazwyczaj używane, które trzeba komuś wcisnąć,
    więc i zachwalić... używany telefon to wg mnie problem, chyba
    że jeszcze ma gwarancję i nie jest poobijany...]

    > grupie i dodatkowych informacji z Internetu oraz wstępny wybór
    > modeli, które mnie interesują

    Raczej szukaj wieści na niepolskojęzycznych forach.
    Jakoś sobie przetłumaczysz fachowe określenia typu:
    GNSS, GPS, Dual Frequency itp... ;)

    > - obejrzenie w sklepie tych wybranych modeli i dokonanie selekcji

    W sklepie choćby zobaczysz:
    - ile masz wolnego miejsca na ,,dysku''
    (w RN9P 64GB ,,dysku'' to niewiele więcej niż nic)
    - czy jest osobny slot karty pamięci
    - jasność (raczej należy ją z czymś porównać miernikiem,
    nie okiem -- telefon zwykle ma takowe mierniki)

    > - zamówienie przez internet (może Allegro) wybranego telefonu

    > Długa i czasochłonna droga, ale cena smartfona nie pozwala na
    > pochopne decyzje. Nie mam zwyczaju zmieniać zakupionego sprzęt
    > zbyt często, więc poświęcenie czasu ma sens. Jedynie "dopingiem"
    > może tu być możliwość przegapienia promocji.

    Będą kolejne. Promocja jakiegoś modelu automagicznie obniża ceny
    podobnych modeli... Jeśli zdecydujesz się na któryś i znajdziesz
    taki z jednodniową promocją, możesz z tej promocji skorzystać...

    Ogólnie Poco są kusząco tanie -- trudno zgadnąć, dlaczego...

    Na Yutubie można sprawdzić wytrzymałość mechaniczną...
    KDaukszewicz wyśmiewa się:
    - facet kupił bardzo drogi telefon, obnosił się tym nabytkiem,
    włożył do tylnej kieszeni spodni, usłyszał chrup i pomodlił:
    Boże, spraw, żeby to był kręgosłup

    Asusa Maxa trzymałem często w tylnej kieszeni, nierzadko ;) na
    nim siadałem, upuściłem z wysokości ~1.5 metra na terakotę,
    wielokrotnie z niższej wysokości na różne ,,podłoża''...
    Nawet prosto w piach, co niby było dość bolesne z uwagi na brak
    jakiejkolwiek osłony ekranu... Najpierw zepsuła się karta
    pamięci, następnie telefon... Być może nie wytrzymał mojej
    eksploatacji -- ściągałem nim bez opamiętania nawet gigabajty,
    bo do tego nadawał się znacznie lepiej niż laptopy... Nadto
    i aplikacje nieustannie aktualizowały się, i o mapy dbałem...

    Mechanicznie był dobry. :) Prawie dobry, bo zanim zepsuł się
    elektronicznie, szwankował włącznik... RN9P włączam i wyłączam
    bez używania mechaniki -- profilaktycznie... Inna sprawa, że
    telefon zaliczył co najmniej jedno solidne uderzenie w okolicy
    tego włącznika, co widać bardzo wyraźnie na uszkodzonym przycisku
    zmiany głośności...

    Laptop, z którego teraz piszę, kupiłem w sierpniu 2008 r. i bywał
    intensywnie eksploatowany... (latał ;) rzadziej niż telefony i na
    krótszych dystansach) Inny kupiłem jesienią 2010 r. i wygląda jak
    nowy -- nie był tak intensywnie eksploatowany, choć zabierałem go
    ze sobą podczas wyjazdów. Kolejny kupiłem w lutym 2017 r. -- wygląda
    nieźle, jeśli nie liczyć uszkodzenia przewodu zasilającego (izolacje
    nie były uszkodzone, więc to chyba nie z mej przyczyny) i kłopotów
    okoloakumulatorowych, które od kilku dni nie ujawniają się...

    Od maja 2012 r.kupiłem 4 telefony z Androidem, ostatni (RN9P) chyba
    w listopadzie ubr.: Ace sprzedałem po ~13 miesiącach używania -- zwykle
    nie był wykorzystywany do rozmów, lecz jako maluteńki tablet z SIMką;
    Monster potłukł się po upadku na wełniany dywan z wysokości ~0.5 metra,
    choć wcześniej zaliczał znacznie gorsze traumy; Overmax rozsypał się
    i szybko stracił akumulator; Asusa opisałem wyżej...

    Mam też staruteńkie telefony GSM -- nawet ~ćwierćwieczny...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 80. Data: 2021-06-16 16:25:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 60ca00d0$0$524$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > bez używania mechaniki -- profilaktycznie... Inna sprawa, że
    > telefon zaliczył co najmniej jedno solidne uderzenie w okolicy

    Asus Max zaliczył co najmniej jedno solidne uderzenie w okolicy
    tego włącznika. Minęły lata od momentu, gdy zobaczyłem ów ślad
    do zepsucia włącznika... (uderzenia najwyraźniej miało miejsce
    tuż po kupnie)

    > tego włącznika, co widać bardzo wyraźnie na uszkodzonym przycisku
    > zmiany głośności...

    RN9P spadł z ~1m na drewniana podłogę, ale będąc w ochronnym etui.
    (okiem -- gołym czy uzbrojonym w lupy -- śladów uderzeń nie widać;
    dysfunkcji żadnych nie odnotowałem...)

    -=-

    Uważam mechaniczną odporność za ważną cechę.

    --