  • 81. Data: 2021-06-16 16:28:22
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" sa8pm5$ne5$...@g...aioe.org

    > "ToMasz" sa88r0$6kp$...@d...me

    > Asus Max nie był zły -- odbiornik GPS funkcjonował fatalnie...
    > Nie miał etui, nierzadko też żadnej szyby poza swoją/własną...

    Trzymany w rękach, daleko od szyb samochodów -- pokazywał pozycję
    tak sobie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 82. Data: 2021-06-16 17:10:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-06-15 o 20:13, Ewa pisze:

> [...]
    > Czasami jakaś aplikacja sama sie o to upomni, jak np. Speedtest.net.
    > Internet działa, widzę specjalną ikonkę oraz moge to sprawdzić na
    > dostępie do www lub poczty.

    > Zgadza się. Brak łączności z Internetem jest jej główną wadą. Mogę
    > połączyć ją z komputerem przy pomocy kabla i zaktualizować informacje o
    > blokadach na drogach, ale to wszystko. Aktualizuję również mapy i POI.
    >
    > Poprzednio czytałam, że A-GPS powinno pomagać w szybkości połączenia, a
    > z tego by wynikało, że przeszkadza. To jak to jest?

    > W nawigacji dzieje sie to bardzo szybko, w przeciwieństwie do Lumii.

    A-GPS - jak sama nazwa wskazuje (Assisted GPS - Wspomagany GPS) ułatwia
    / przyspiesza ustalanie pozycji użytkownika telefonu. Telefony z modułem
    GPS od czasów Nokii mają zaimplementowaną tę technologię.

    Podczas przemieszczania się osoby z telefonem telefon, przełączając się
    się do stacji komórkowej BTS pobiera również dane lokalizacyjne
    (pozycję) danej stacji nadawczej. Znajomość pozycji przez telefon po
    włączeniu GPS-u przyspiesza pobranie listy satelitów odpowiedzialnych za
    ten fragment nieba, który obsługuje daną lokalizację. Wtedy telefon już
    nie musi pobierać całego almanachu satelitów z nieba.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 83. Data: 2021-06-16 17:45:40
    Od: collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 13.06.2021 o 13:48, Ewa napisała:

    > Znalazłam podane przez Ciebie wartości w gsmarena. Natomiast nie
    > znalazłam TESTU PRĘDKOŚCI w antutu.
    > Czy chodzi o ANTUTU OCENA, która jednak dla Xiaomi Mi5 wynosi 136.773,
    > nie tak, jak podałeś, 170 tys. ?

    > Porównałam w gsmarena Xiaomi Mi5 i Twoja Motorolę. Parametry dla Chipset
    > wyglądają nastepujaco:
    > Qualcomm MSM8996 Snapdragon 820 (14 nm)
    > Qualcomm SDM632 Snapdragon 632 (14 nm)
    > czyli Twoja Motorola wypada pod tym względem gorzej niż Xiaomi Mi5,
    > a mimo to, jak piszesz, jest jak szatan.

    Tak, ciągnie jak szatan po drogach *zainstalowana w niej AutoMapa*,
    albowiem rozmawiamy o wykorzystaniu smartfona do nawigacji po drogach,
    a nie o masturbowaniu się srututami, czy innymi sznapsdragonami, gdyż
    programom nawigacyjnym jak wspomniana AutoMapa - czy inna MapaMap, Igo,
    albo TomTom - zupełnie do szczęścia te podniecające pryszczatych
    smartfoniarzy specyfikacje słuchawek nie są potrzebne. Wystarczy
    powiedzieć, że współczesne autonomiczne nawigacje z wyższej półki,
    wyposażone są w jeden procesor 1,3 GHz oraz pamieć RAM 1 GB i wszystkie
    wspomniane programy nawigacyjne śmigają w nich jak ta lala. Ponieważ
    obecnie każdy smartfon spełnia wymagania procesorowo-pamięciowe
    programów nawigacyjnych, to różnice w szybkości działania tych programów
    w różnych smartfonach oraz czułości satelitarnej, wiążą się przede
    wszystkim z modułami i antenami GPS w nich zainstalowanymi. A to dopiero
    widać w praniu, czyli po uruchomieniu programu nawigacyjnego na
    konkretnym smartfonie, a nie przy smyraniu się sznapsdragonem ze
    specyfikacji.

  • 84. Data: 2021-06-16 18:06:13
    Od: collie <p...@b...pl>

    W środę, 16.06.2021 o 12:23, Ewa napisała:

    > Jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze nowego smartfona będzie
    > dla mnie to czy ma oddzielną aplikację pozwalającą na włączanie i
    > wyłączenie GPSu i czy przy włączonym można obejrzeć ile satelitów
    > wykrywa. Bez tego zakup jest bez sensu.

    GPS włączają/wyłączają programy nawigacyjne. Poza tym moduł GPS
    w smartfonie włączasz/wyłączasz osobiście w ustawieniach, przy
    udostępnianiu lokalizacji różnym aplikacjom. Po uruchomieniu
    AutoMapy masz to, czego pragniesz: informację z ilu satelitów
    aplikacja aktualnie korzysta: Menu > GPS > Informacje.

  • 85. Data: 2021-06-16 18:19:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ewa" 60c9fae4$0$514$6...@n...neostrada.pl

    artcross.gpstest&hl=pl&gl=US

    "Ewa" 60c9d106$0$508$6...@n...neostrada.pl

  • 86. Data: 2021-06-16 18:44:24
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 16.06.2021 o 17:45, collie pisze:
> [...]
    > widać w praniu, czyli po uruchomieniu programu nawigacyjnego na
    > konkretnym smartfonie, a nie przy smyraniu się sznapsdragonem ze

    Czyli moje podejście, że najlepszym wyjściem jest kupić smartfona w
    Internecie, np. na Allegro i sprawdzić w czasie przysługujących 14 dni
    czy spełnia oczekiwania. Ale collie pisze o sprawdzeniu w praniu czyli
    po uruchomieniu programu nawigacyjnego. Nie wiem czy taki zwrot byłby
    możliwy po zainstalowaniu na nim jednego, a może kilku programów
    nawigacyjnych, a potem jego/ich odinstalowanie. Do tej pory zakładając
    przetestowanie takiego smartfona przed ewentualnym zwrotem myślałam o
    przetestowaniu względem wyposażenia w GPS, jako że z Waszych opisów
    wynikało, że nie zawsze to co jest napisane w specyfikacji odpowiada
    temu co potem wychodzi w praktyce. Ponadto myślałam o sprawdzeniu czy
    podczas jazdy zmienia się pokazywanie wykrywanych satelitów.
    Czy ktoś ma takie doświadczenie z podejściem do tego sprzedawców i
    konkretnie których sprzedawców? Przyjmą taki zwrot czy uznają, że towar
    pokazuje oznaki użytkowania?
    Inna sprawa to możliwość zainstalowania na próbę jakiegoś programu
    nawigacyjnego. Nie zawsze to jest możliwe.
    Najfajniej jest gdy się trafi w dobry sprzęt i można się cieszyć, tak
    jak ja trafiłam przed laty z moją nawigację. Ale to był przypadek.

    Może powinnam raczej zwrócić się do użytkowników różnych programów
    nawigacyjnych i zapytać jakiego smartfona z jakim programem używają i
    jakie mają opinie, a potem coś z tego wybrać. Dyskusja w tym wątku
    poszła w kierunku "naukowym" na temat różnych rozwiązań GPSowych, a wg
    Collie to nie pozwoli wybrać dobrego smartfona do nawigacji.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 87. Data: 2021-06-16 21:38:25
    Od: collie <p...@b...pl>

    W środę, 16.06.2021 o 18:44, Ewa napisała:

    > Dyskusja w tym wątku
    > poszła w kierunku "naukowym" na temat różnych rozwiązań GPSowych, a wg
    > Collie to nie pozwoli wybrać dobrego smartfona do nawigacji.

    Powiem więcej, jako ten, który - nie chwaląc się - na nawigacjach
    i programach nawigacyjnych zjadł zęby: nie idź tą drogą! Nie szukaj
    smartfona pod kątem używania go w charakterze nawigacji samochodowej.
    Kup smartfona tylko do telefonowania i do internetu - najlepszego na
    jaki Cię stać, onanizując się już na spokojnie przy nim tymi antutami -
    a w samochodzie zamontuj na stałe nawigację z WinCE. Już za 200 zł
    kupisz na Alletanio 5 calowe urządzenie z preinstalowaną MapąMap,
    a za 300 zł - z iGO, lub AutoMapą. I będziesz Pani zadowolona.
    Już ja wójt to wama mówię...

  • 88. Data: 2021-06-16 21:46:38
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 16.06.2021 o 21:38, collie pisze:

> [...]
    > kupisz na Alletanio 5 calowe urządzenie z preinstalowaną MapąMap,
    > a za 300 zł - z iGO, lub AutoMapą. I będziesz Pani zadowolona.

    Taką nawigacje mam i niczego nie musze kupowac. Juz wyjasniałam dlaczego
    chce miec nawigacje na smartfonie.

    Już pisałam, że taką nawigację mam. Także już wyjaśniałam dlaczego chcę
    mieć nawigację na smartfonie.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 89. Data: 2021-06-16 22:27:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > wyposażone są w jeden procesor 1,3 GHz oraz pamieć RAM 1 GB i wszystkie
    > wspomniane programy nawigacyjne śmigają w nich jak ta lala.
    dla czego piszesz "wystarczy powiedzieć". PRzejęzyczyłeś się i chciałeś
    napisać moim zdaniem? Urządzeniu specjalizowanemu do jednego celu nie
    potrzeba szybkiego procesora i pamięci. nokia 3310 też działała na kilku
    megahercach i co z tego?

> [...]
    > w różnych smartfonach oraz czułości satelitarnej, wiążą się przede
    > wszystkim z modułami i antenami GPS w nich zainstalowanymi.
    przeczytaj to co ja napisałem o nawigacjach w moich 3 smartfonach.
    odnieś się do tego bardzo proszę. to co powyżej napisałeś wygląda na
    prawdę absolutną. Ty o tym decydujesz? Inni nie mają prawa do sojego
    zdania popartego doświadczeniem?

    > A to dopiero
    > widać w praniu, czyli po uruchomieniu programu nawigacyjnego na
    > konkretnym smartfonie, a nie przy smyraniu się sznapsdragonem ze
    > specyfikacji.
    to jakbyś napisał ze konie mechaniczne w autach są nie ważne, trzeba
    sprawdzić jakie ma przyśpieszenie na ulicy.
    przeczytaj mój post z przed kilku dni. jasne że każdy smartfon da radę.
    A każdy z nas przeżyje z ubikacją przed domem, ale większość z nas nie
    chce.

    ToMasz

  • 90. Data: 2021-06-17 07:19:54
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.06.2021 Ewa <E...@c...com> napisał/a:

    artcross.gpstest&hl=pl&gl=US

    > Bardzo ładnie, super. Tylko że dla ... Androida. Tak będę miała w
    > przyszłości. Teraz mam, jak pisałam, Windows 10 Mobile i żadnych tak

    No właśnie, nabądź drogą kupna wysyłkowego ulubiony z innych
    względów (rozmiar i rodzaj ekranu, cena, waga, obecność
    gniazda słuchawkowego itp itd) model, zainstaluj i przetestuj.

    Jeśli będzie niesatysfakcjonująco (mało prawdopodobne),
    odeślesz. Można powtarzać do skutku.

    > dobrych aplikacji nie było i nie ma.

    WM nie żyje i nie ma co się temu dziwić. Nie ma co reanimować
    trupa, tylko kupić cokolwiek współczesnego. I ewentualnie,
    w razie wątpliwości, testować.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.