  • 11. Data: 2010-12-22 07:50:14
    Temat: Re: Jednak drozej
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com>

    Andrzej Karpinski wrote:

    > http://finanse.wp.pl/kat,104120,title,UKE-nie-pozwal
    a-TP-na-obnizki-cen-
    dla-uzytkownikow-neostrady,wid,12964450,wiadomosc.ht
    ml

    > k.

    Nie to ?ebym mia? co? przeciwko tobie czy twojej firmie. Ale wydaje mi si?
    ?e macie tam odpowiednie dzia?y zajmuj?ce si? PR i marketingiem. W zwi?zku z
    tym dublowanie ich obowi?zków, z twojej strony, na tej grupie uwa?am za
    zbyteczne. Nie chcemy przecie? aby u?ytkownicy jej, z których wielu tak?e
    reprezentuje ró?ne podmioty gospodarcze, zacz??a si? chwali? zagraniami
    pijarowskimi, akcjami marketingowymi, czy nawet rzeczywistymi przypadkami
    "altruizmu".

  • 12. Data: 2010-12-22 12:49:56
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    > 'Zostala uznana' jest tu dla mnie kluczowe. Podobnie jak Twoj pies moglby
    > 'zostac uznany' za twor pastewny, i przerobiony na kielbase ;) Na tym
    > polega rozroznienie rozumienia wolnosci, i systemow
    > nakazowo-rozdzielczych,
    > gdzie cos 'zostalo uznane'

    Karpioo, no juz sobie daruj. TPSA uwlaszczona zostala na najwiekszej w kraju
    publicznej infrastrukturze (bo wybudowanej za publiczne pieniadze), która
    dostala w prezencie. Nikt inny nawet nie zbliza sie do posiadanej przez Was
    infrastruktury. Cena za taka darowizne, sa obowiazki wzgledem innych
    podmiotów, które takiej darowizny nie dostaly oraz ograncizenia regulatora.

    TPSA nie zbudowala sieci od zera za pieniadze zewnetrznych inwestorów. Nie
    wchodiz na rynki konkurencyjne, tylko jest operatorem zasiedzialym, który je
    otrzymal z nadania. W dodatku ciagle dostawaliscie i dostajecie rózne fajne
    "gratisy" z publicznej kasy, jak taki program "Internet dla szkol", z
    którego kase dostawaliscie tylko Wy, a kazdy majac nawet podpiete szkoly -
    wylatywal wobec ofert "za zlotówke" TPSY.

    Nie jecz wiec juz prosze. To nie kwesti auznania, co wygodnie sobie wrzucasz
    jak motto do tej dyskusji. Dzialalnosc TPSA na rynku nie ma korzeni
    wolnorynkowych ani wynikajacych ze zdrowej konkurencji.

    Czasem warto zerknac na dyskusje o rynku z perspektywy pozostalych kilku
    tys. operatorów. Inaczej taki Twój wywód przypomina "wiedze" o swiecie
    podobna do wiedzy ostatniego Cara w ostatnich tygodniach przed Rewolucja u
    naszego wschodniego sasiada.

    Uklony,

    --
    ---
    Zboj (Piotr Marciniak)

  • 13. Data: 2010-12-22 20:31:00
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

> [...]
    > posiadanej przez Was infrastruktury. Cena za taka darowizne, sa
    > obowiazki wzgledem innych podmiot?w, kt?re takiej darowizny nie dostaly

    Zapomniales kto robil ATMANa, swego czasu chyba najpowazniejsza
    konkurencje na rynku operatorskim dla TP ;) Nie zabieraj mi stanowiska
    naczelnego antytepsiarza? A skoro uwazam, ze w jakiejs dziedzinie cos sie
    zmienilo, to mozliwe ze jest w tym odrobina sensu? ;)

    k.

  • 14. Data: 2010-12-23 13:37:34
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

> [...]
    > naczelnego antytepsiarza? A skoro uwazam, ze w jakiejs dziedzinie cos sie
    > zmienilo, to mozliwe ze jest w tym odrobina sensu? ;)

    Obserwuje dosc uwaznie i osobiscie, co sie dzieje np. przy omawianiu
    strategii FTTx 2020 i uzasadnieniach TPSA/PIIT odnosnie udzialu publicznych
    pieniedzy i zarzadzania wybudowana tak infrastruktura. Oraz rzetelnosc
    raportów przedstawianych przez w/w, w których w Polsce nie ma laczy
    szerokopasmowych oraz jakichklwiek zakonczen FTTH i FTTB. Nie jest to jedyny
    aspekt _biezacego_ pozycjonowania TPSY i pomyslów na dalsze ssanie
    publicznej kasy na kwoty, przy których cale POIG 8.4 chowa sie w
    kilkumiesiecznych nakladach na w/w strategie. Ale to temat ciekawy w
    kontekscie naszej dyskusji o tyle, ze to, co chcialbys zamiesc pod dywan
    historii (czyli publiczna kasa i wlasnosc pompowana w TPSA), jest zupelnie
    namacalna rzeczywistoscia i projektowana przyszloscia.

    Cos sie zmienia. Powolutku i cos. Czy postawisz jednak teze, ze owo "cos"
    oznacza fundamentalne, kompletne i zupelne zmiany?

    TPSA to kombinat z masa pomyslów, pokoi i dzialów. Nie ma w niej jednego
    glosu, ani grubej kreski. Zmiany bezsprzecznie sa. Ale nie oznaczaja one, ze
    TPSA jest normalnym uczestnikiem rynku, ze nie bierze masy publicznej kasy,
    ze nie dostala i nie dostaje róznych bonusów, etc. W efekcie - nie zmienily
    sie warunki na tyle, by zdjac z TPSY obowiazki regulacyjne.

    A w tej kwestii sie wypowiedzialem.

    Uklony i Zyczenia Swiateczne,

    --
    ---