  • Data: 2020-06-30 11:35:00
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.06.2020 o 11:24, J.F. pisze:

    > Metan to CH4. C bierzemy z kopalni, a H4 z elektrolizy.
    > Przy spalaniu wychodzi jednak procentowo mniej wegla.

    Nie znam się;) Pozostaje wierzyć na słowo - nie będę się wymądrzał. Tyle
    że ta elektroliza to wyjątkowo słaby energetycznie proces.

    > Jesli beznyna jest lepszym nosnikiem energii niz akumulator litowy ...
    > to czemu nie ?
    >
    > I nawet niedrogo wychodzi:
    > https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
    c-jet-fuel-seawater-0423432/

    Miałem na myśli, żeby węgiel syntetyzować z co2;)

    > Tylko ... glupio tak prad zamieniac na cieplo, zeby je zamienic na
    > energie mechaniczna ze sprawnoscia 25%.

    No głupio.

    > A nastepne gdzie ?

    Myślę, że coś się znajdzie. Choćby hałby koło bełchatowa do kupy z byłą
    kopalnią i masz ogromną elektrownię.

    > Halde w Belchatowie przerobic ?

    O widzisz...

    --