-
X-Received: by 2002:a0c:b21b:: with SMTP id x27mr7699008qvd.12.1599728285108; Thu, 10
Sep 2020 01:58:05 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a0c:b21b:: with SMTP id x27mr7699008qvd.12.1599728285108; Thu, 10
Sep 2020 01:58:05 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
u!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!news-out.goog
le.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-f
or-mail
Newsgroups: pl.comp.programming
Date: Thu, 10 Sep 2020 01:58:04 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <c...@g...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=213.192.68.153;
posting-account=f7iIKQoAAAAkDKpUafc-4IXhmRAzdB5r
NNTP-Posting-Host: 213.192.68.153
References: <c...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: Języki programowania w podstawówce
From: g...@g...com
Injection-Date: Thu, 10 Sep 2020 08:58:05 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 79
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:215177
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 9 września 2020 22:50:55 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak napisał:
> W podręczniku do "infy" dla klas 8 są zaprezentowane 3 języki programowania (w tej
kolejności):
> 1. Scratch (to raczej kontynuacja, bo Scratchem dzieci się bawią już w młodszych
klasach)
> 2. C++
> 3. Python
>
> I tyle. To bardzo ciekawy input do dyskusji o stosowności tego zestawu, jego
relacji do TIOBE, wartości jako podstawy do przyszłej nauki albo rynku pracy, no i
nieuniknionej tezy, że Java nie dała rady, albo że Scheme nie został doceniony.
>
> Inna sprawa, czy i jak to zostanie zrealizowane.
Na pewno istotna kwestia jest taka, skąd osoby, które opracowują curriculum,
czerpią wiedzę.
Taki akurat wybór, pomijając Scratcha, kojarzy mi się trochę z rekomendacjami
środowisk w rodzaju tych reprezentowanych przez Gynvaela Coldwinda (odzwierciedloncyh
w jego książce "Zrozumieć programowanie")
Trochę obserwuję "rynek" narzędzi edukacyjnych, i z takich ciekawszych rzeczy to po
pierwsze, jest w Holandii taka babeczka, Felienne Hermans, która jeździ po świecie i
dużo opowiada o edukacji programistycznej. Jedną z jej "pełniejszych prezentacji"
można obejrzeć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=g1ib43q3uXQ
ale sporo też się zajmowała arkuszami kalkulacyjnymi, i na ten temat też można
znaleźć jej ciekawe prezentacje.
Z drugiej strony, w Stanach Zjednoczonych jest inicjatywa "Bootstrap World",
w której zajmują się nauką programowania dzieci (za pomocą gier komputerowych)
https://www.bootstrapworld.org/
Jest też (chyba robiony przynajmniej częściowo przez tych samych ludzi) język
programowania Pyret, koncentrujący się na edukacji:
https://www.pyret.org/
Z rzeczy chyba jeszcze bardziej niszowych, widziałem prezentację o środowisku
maria.cloud dla języka Clojure, inspirowanym ideami Marii Montessori:
https://www.youtube.com/watch?v=CUBHrS4ZzO4
Na naszym poletku kojarzę jedynie "Magazyn Programista Junior", który na mnie
osobiście nie zrobił zbyt dobrego wrażenia (na pewno można znaleźć dorosłych, którzy
się nim podjarali, ale nie wiem, czy to samo dotyczy dzieci - abstrahując nawet od
treści, sama forma, tzn. skład/typografia, jest odpychająca; treśći wydają się zaś
całkowicie randomowe)
Moim zdaniem głównym problemem nie jest dobór języków/narzędzi, tylko stworzenie
społeczności nauczycieli, którzy mogliby się wymieniać doświadczeniami.
I żeby to miało sens, trzeba próbować różnych narzędzi i różnych metod, a nie
fiksować się na jakiejś małej liście.
Co do strony narzędziowej, to najbardziej do mnie przemawiają kursy programowania
oparte o Minecrafta (tzn. myślę, że będąc dzieckiem, sam najchętniej bawiłbym się w
coś takiego).
No i jest jeszcze "Turing Tumble", o tyle atrakcyjny, że pozwala na programowanie z
dala od komputera:
https://www.turingtumble.com/
Następne wpisy z tego wątku
- 10.09.20 11:59 heby
- 10.09.20 12:06 Queequeg
- 10.09.20 12:49 heby
- 10.09.20 12:59 g...@g...com
- 10.09.20 13:06 heby
- 10.09.20 13:23 g...@g...com
- 10.09.20 13:31 Queequeg
- 10.09.20 13:32 Queequeg
- 10.09.20 13:47 heby
- 10.09.20 13:53 Mateusz Viste
- 10.09.20 14:03 heby
- 10.09.20 14:06 heby
- 10.09.20 14:25 heby
- 10.09.20 15:37 g...@g...com
- 11.09.20 00:08 Maciej Sobczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
- Ideologia Polskiego Programisty wer.3
Najnowsze wątki
- 2024-04-25 sortowanie w androidzie
- 2024-04-24 Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- 2024-04-24 Opole => Konsultant/Wdrożeniowiec Comarch ERP XL <=
- 2024-04-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Kontraktor <=
- 2024-04-24 C+ online, w jakiej tv?
- 2024-04-24 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-04-24 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-04-24 Gdańsk => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-04-24 Wrocław => Head of Sales (IT services/products field) <=
- 2024-04-24 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-04-23 Dostałem nową kartę
- 2024-04-23 Re: Głośniki
- 2024-04-23 Re: Głośniki
- 2024-04-23 Fwd: Re: Głośniki
- 2024-04-23 Re: Głośniki