    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Języki programowania w podstawówce
    Date: Thu, 10 Sep 2020 11:59:42 +0200

    On 09/09/2020 22:50, Maciej Sobczak wrote:
    > W podręczniku do "infy" dla klas 8 są zaprezentowane 3 języki programowania (w tej
    kolejności):
    > 1. Scratch (to raczej kontynuacja, bo Scratchem dzieci się bawią już w młodszych
    klasach)
    > 2. C++
    > 3. Python

    Zabawne, że pokolenie dzisiejszych 40latków wychowało się na skrajnie
    popsutych BASICach z 8-bit maszyn i jakoś to nikomu nie przeszkadzało i
    chyba nie przeszkadza.

    A BASIC, wbrew skrajnej kiespkości, jednak na takim Atari czy ZX
    potrafił od ręki narysować kreskę. Prawdę mówiąc zrobienie tego w
    Pythonie przez dziecko jest mocno utrudnione (biblioteki, wersje, IDE,
    składnia, inicjacja itd). A tu, pstryk, GR. 8, DRAW ... i już.

    Z czego może wynikać że w sumie bez znaczenia czego będa uczyć bo:

    1) i tak świat się zmieni, trendy też, zanim dorosną do pracy zawodowej

    2) 98% ludzi nigdy z tego nie skorzysta, wręcz utwierdzą sie w
    przekonaniu że "są humanistami bo nie rozumieją matematyki a już na
    pewno nie tych głupot"

    3) najsamprzód należałoby zapłacić kadrze nauczycieli aby w ogóle miała
    pojęcie o czym mówi (sporo nauczycieli informatyki to kiepskie
    przechrzty z innych dziedzin, znudzeni i pełni frustracji)

    Pasjonat sam się wykształci, szkoły wyższe może go tylko naprostują z
    teorii.

    Nie każdy powinien umieć programować. Kiedyś myślałem inaczej, ale
    jednak teraz uważam, że sporo ludzi się do tego nie nadaje.

    Pokazać programowanie: tak - może ujawni się kilku pasjonatów i popychać
    ich ręcznie na zajęciach pozalekcyjnych z kimś kto też jest pasjonatem.
    Utopia. Ale kiedyś coś takiego jak "kółko informatyczne" w szkołach
    funkcjonowało i tam się zazwyczaj programowało (nz ZX Spectrum czy Elwro).

    Reszta nie skorzysta, szkoda czasu.

    Bardzo chciałbym aby pojawiły się "gminne ośrodki pasjii". Mam tu w
    okolicy np. klub modelarski, dzieciaki z hobby szkolą się w temacie,
    prowadzi to pasjonat. Widzę przestrzeń na to aby uzdolnionego przyszłego
    programistę wcisnąc do czegoś podobnego z programowania. Wbrew pozorom
    co najmniej kilku zawodow czynnych programistów w okolicy będzie
    prowadziłą zajęcia za małe pieniądze - choćby dlatego że uczenie innych
    jest fajne i daje satysfakcję. Zajecia z robotyki w podstawówkach na
    WeDo to porażka ...