    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Języki programowania w podstawówce
    Date: Thu, 10 Sep 2020 12:49:16 +0200

    On 10/09/2020 12:06, Queequeg wrote:
    > Bo nie było nic innego. No, Logo było.

    Było Forth, Pascal, Logo przecież "funkcyjny", Lisp, Prolog. Masa tego
    była. BASIC wygrał i nie mam mu tego za złe, w tamtych czasach tak
    naprawdę poza BASICem był jeszcze tylko Asm i potem długo nic (mówie o
    praktycznym programowaniu).

    > Ja sam, chcąc szybko przetestować jakąś ideę / algorytm z zakresu prostej
    > grafiki, nawet dziś odpalam Atari. Jak bez grafiki, to jednak pythona.

    Brakuje, i tu wina micorosftu, sensownego jezyka programowania w dużym
    systemie operacyjnym. Zamiast tego mamy sraczkę VisualBasic, PowerShell,
    .NET i każdy wymaga jakiś absurdów do użycia, albo składnia debilna,
    albo zastosowanie ograniczone, albo narysowanie kreski to 20 ekranów
    kodu, albo tamto albo siamto ...

    W Amidze miałem ostatni język dostarczony z komputerem, o dziwo ponoć
    produkcji MS, AmigaBASIC. Był zaskakująco fajny do zabawy. Był też
    ARexx, jak mi go dzisiaj brakuje ... Świat skręcił w jakś zdumiewającą
    stronę kiedy z VisualStudio usunięto język skryptowy.

    > To najprędzej. A żółw był fajny. I był żółwiem, a dzieci lubią żółwie.

    W tym roku mam w planie przemycić w Logo naukę geometrii i brył. I to
    był dobry plan aż nie okazał się że mam do dyspozycji jakieś archaiczne
    MSLogo które ma problemy z działaniem, jakieś idityczne koncepcje jak
    Komeniusz Logo, jakieś Linuxowe które wygladają jak zabawka i jakieś na
    telefon które nie działają. Dzizas...

    > Tak było.

    Tak jest do dzisiaj. Nic sie w tym nie zmieni, bo nauczyciel
    informatykiz pasją i tak zostanie zassany przez przemysł, nawet jesli
    jest kiepski, to i tak lepszy niż brak człowieka.