  • 11. Data: 2021-04-06 02:58:00
    Temat: Re: Kamera. Mądry Polak...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-05, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak samo jak do normalnej chmury. Nie wymaga żadnego "wystajacego

    Co to jest ta normalna chmura?

    > portu". Twierdzisz że chińskie kamery wysyłają do chmury podejrzane
    > dane. Nie wysyłają, przynajmniej nie bez pomęczeniach ich ustawieniami i

    Nie twierdzę nic podobnego. Twierdzę, że abyś mógł odbierać obraz z kamery w
    trybie niekumaty uzytkownik, musi być w to zamieszany serwer zewnętrzny,
    którym zwykle jest właśnie ta tzw. chińska chmura.

    A co chińskie kamery do ww chmury wysyłają to już pojęcia nie mam, ale stosuje
    zasadę ograniczonego zaufania i staram się im nie pozwalać na żadną
    komunikację z zewnątrz - u mnie są w osobnej fizycznie sieci, która jest
    nierutowalna.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2021-04-06 23:08:50
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 11:04, ToMasz pisze:
    > 1. taki rejestrator, lub podobny na więcej kamer:
    > https://pl.aliexpress.com/item/32810273317.html?spm=
    a2g0o.productlist.0.0.1ea16b420r2Vfy&algo_pvid=4a38d
    15f-a241-4a05-a9ee-07ae467c60cf&algo_expid=4a38d15f-
    a241-4a05-a9ee-07ae467c60cf-3&btsid=0b0a187b16175264
    634471449e94ff&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb2016
    02_,searchweb201603_

    Te na HI3520 to chyba już starocie. Miałem jakiś tani NVR z aliexpress
    na tym chipie. Mnóstwo niedoróbek, strasznie stary firmware. Aby
    zalogować się do panelu administratora przez http trzeba się zgodzić na
    ActivX. Czyli trzeba doinstalować sobie bodajże IE7 robiąc dziurę w
    bezpieczeństwie komputera. Spod linuksa w ogóle nie da rady się
    zalogować. No i problemy z onvif.
    > 2. dysk 0.5 giga ze starego kompa, jak nie masz to ze śmietnika
    > 3. najmniejszy możliwy zasilacz jaki da radę uciągnąć zestaw
    > 4. dowolne kamery onvif,

    No właśnie onvif. Wystarczy niewielka różnica wersji onvif w NVR i w
    kamerze i nie działa detekcja ruchu.

    Może spróbuję coś nowszego na Hi3536.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2021-04-08 18:04:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
    On 03.04.2021 17:12, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    mpx-onvif-poe-3840x2160p-10475476104

    -thd0401-h5-tvi-cvi-ahd-10228382113

    >Wybrałeś kamerę 8Mpx, a ten rejestrator maksymalnie ma możliwość
    >nagrywania 4Mpx.

    Ma to jakies znaczenie?
    Przy technice IP powinien zapisywac strumien danych, co mu za roznica
    co jest w srodku ?

    >Dodatkowo ma jedno wejście dla skrętki, a napisałeś że kamery chcesz
    >dwie (jeżeli zamierzaj je bezpośrednio podpiąć do rejestratora).

    Nie wystarczy dodac switcha?

    Tylko tak mnie martwi "Wejście IP wideo 1-ch"
    ... mam nadzieje, ze potrafia zapisywac z 2 czy wiecej kamer IP ?

    J.

  • 14. Data: 2021-04-08 21:17:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.04.2021 18:04, J.F. wrote:

    > Ma to jakies znaczenie?
    > Przy technice IP powinien zapisywac strumien danych, co mu za roznica co
    > jest w srodku ?

    Nie wiem, ale to po co podają? Ma wyjście HDMI, może odnosi się to do
    umiejętności dekodowania maksymalnej rozdzielczości? A że zapisywać da
    radę? Potem pytający będzie marudził, że podejrzeć na tv nie może.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2021-04-09 02:17:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-08, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

    > Nie wiem, ale to po co podają? Ma wyjście HDMI, może odnosi się to do
    > umiejętności dekodowania maksymalnej rozdzielczości? A że zapisywać da
    > radę? Potem pytający będzie marudził, że podejrzeć na tv nie może.

    Jedyny problem z kamerą 8Mpx na NVR 4Mpx, to że nie wykorzysta się tego
    8Mpx (jeśli taka potrzeba). Ale jeśli różnica w cenie niewielka to
    dlaczego nie? Na NVR / kamerze ustawia się rozdzielczość jaką ma podawac
    więc technicznie nie ma problemu. Rozdzielczość na wyjściu z wideo jest
    niejako osobno, bp mozna tego NVR nie mieć w końcu podłączonego do
    tv/monitora a i tak będzie robił co powinien z zadaną rozdzielczością.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2021-04-09 08:29:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/04/2021 02:58, Marcin Debowski wrote:
    > Co to jest ta normalna chmura?

    Bliżej nieokreślony adres w sieci z którym łaczy sie kamera. Zdecydowana
    większosc usług mających w nazwie "chmura" redukuje się do komputera za
    foo.bar.net.

    > Nie twierdzę nic podobnego. Twierdzę, że abyś mógł odbierać obraz z kamery w
    > trybie niekumaty uzytkownik, musi być w to zamieszany serwer zewnętrzny,
    > którym zwykle jest właśnie ta tzw. chińska chmura.

    Cytując:

> [...]

    > zasadę ograniczonego zaufania i staram się im nie pozwalać na żadną
    > komunikację z zewnątrz - u mnie są w osobnej fizycznie sieci, która jest

    No i dobrze, ale mimo to nie dotyczy to wszystkich chińskich kamer
    wyjętych wprost z pudełka, więc nieuprawinione jest twierdzenie że
    cośtam idzie przez chiny, nawet z tanich. Niemarkowe onvifowe kamery
    które mam/miałem nie zachowują się tak, chyba że uruchomie ficzynie
    połaczenie z tą "chmurą" czyli kompem w jakiejś serwerowni w Pekinie.

  • 17. Data: 2021-04-09 10:49:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-09, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Cytując:
    >
    > "[...]Z takich, nawet tanich kamer onvif, cokolwiek (ale zdecydowanie nie

    Cytując:
    "Twierdzisz że chińskie kamery wysyłają do chmury podejrzane dane."

    ?

    --
    Marcin