  • 1. Data: 2021-04-03 13:20:16
    Temat: Re: Kamera. Mądry Polak...
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Na ulicy potrzaskała mi się (chyba nie sama) maska samochodu...
    >
    > Ktoś poleci sprawdzoną kamerę, którą przykręcę do elewacji i bez
    > problemu podłącze do domowej sieci przez WiFi? Z możliwością rejestracji
    > np. 12-24h.
    >
    > Robert

    Robercie, nie na elewacji a na ogrodzeniu tak abyś miał większą szansę
    na uchwycenie mordy. Samo nagranie jak jakaś ściera skacze ci po masce
    nic ci nie da (poza wewnętrznym bólem).
    Współczuje zniszczeń.
    Co do kamer to zdecydowanie nie szukaj zwykłych kamerek reklamowanych
    jako kamerki z własnymi aplikacjami.
    Szukaj czegoś co ma obsługę onvif. Do tego rejestrator dowolny albo
    jeśli masz w domu serwerek Qnap to on też obsługuje w standardzie do
    bodaj 4 kamer.

  • 2. Data: 2021-04-03 17:13:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-04-03 o 13:20, sirapacz pisze:

    > jeśli masz w domu serwerek Qnap

    Najtańszy rejestrator jaki znalazłem to 200 zł bez dysku.
    A taki serwer to ile kasy?

    Robert

  • 3. Data: 2021-04-04 07:23:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-03, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Najtańszy rejestrator jaki znalazłem to 200 zł bez dysku.
    > A taki serwer to ile kasy?

    Dużo.

    Jeśli chcesz mieć system perspektywiczny (do ewentualnej łatwej rozbudowy to):
    - rejestrator z obsługą h.265, >=8 kamer (ca 150-300zł)
    np.: https://allegro.pl/oferta/rejestrator-ip-apti-n0911h
    -m5-9-kanalowy-9659054399
    ...choć ma jakieś dziwne porty dostępu podane....
    - dysk dowolny, 2-4GB
    - kamery z obsługą onvif.

    Wrzuć kamera onvif pod Alegro i przebieraj. PTZ też są obsługiwane. Wifi
    odradzam - zasilanie to to musi nadal mieć więc kabel zapewne będziesz
    ciągnął, to lepiej ciągnąć normalny "sieciowy", którym pójdzie i
    zasilanie i dane (dużo szybciej i z większą odpornością na zakłócenie).

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2021-04-04 10:26:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > np.: https://allegro.pl/oferta/rejestrator-ip-apti-n0911h
    -m5-9-kanalowy-9659054399
    > ...choć ma jakieś dziwne porty dostępu podane....

    Dziwne? Czyli może być z czymś problem? To może po świątecznym śniadaniu
    coś poszukasz dla mnie? :-)

    > - dysk dowolny, 2-4GB

    GB czy TB?

> [...]
    > ciągnął, to lepiej ciągnąć normalny "sieciowy", którym pójdzie i
    > zasilanie i dane (dużo szybciej i z większą odpornością na zakłócenie).

    Faktycznie, ten kabel i tak muszę ciągnąć.

    Robert

  • 5. Data: 2021-04-04 12:24:17
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 04.04.2021 10:26, Robert Wańkowski wrote:

    > Dziwne? Czyli może być z czymś problem? To może po świątecznym śniadaniu
    > coś poszukasz dla mnie? :-)

    Na naszym rynku liczą sioe właściwie tylko Dahua i Hikvision. Reszta to w
    większości ich klony.
    Klony klonów i podróbki klonów klonów.
    Jeżeli znajdziesz jakąś kamerę, która ma identyczną obudowę i menu jak
    któraś z tych firm, to prawdopodobnie będziesz zadowolony, bo to
    oficjalny klon.
    Tylko zastanów się, czy chcesz być zadowolony z ceny czy z kamery.
    I kup w normalnym sklepie, który ma setki modeli kamer od lat.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2021-04-04 12:25:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-04, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Dziwne? Czyli może być z czymś problem? To może po świątecznym śniadaniu
    > coś poszukasz dla mnie? :-)

    Systemy, z którymi dotychczas miałem do czynienia używały portu 34567 do
    kumunikacji. Tam jest wymieniony 5000. Ale to nie musi być nic złego.
    Może ktoś wreszcie zauważył, że komunikacja powinna być szyfrowana, a po
    34567 nie była. Później poguglam o co chodzi.

    > GB czy TB?

    TB oczywiście. Generalnie nie potrzeba do tego, żadnego droższego,
    dedykowanego dysku do monitoringu. Z mojego doświadczenia najtańsze,
    podstawowe (desktopowe) pracują w takich urządzeniach dobrze i latami.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-04-04 12:41:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

> [...]
    > Jeżeli znajdziesz jakąś kamerę, która ma identyczną obudowę
    > i menu jak któraś z tych firm, to prawdopodobnie będziesz

    Ja bym się ucieszył, gdybym znalazł kamerę, która ma identyczną
    obudowę jak Dahua, za to inne menu i porządny soft w środku.
    Prawdopodobnie byłbym zadowolony. Może być klon klona.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2021-04-04 12:44:15
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 04.04.2021 12:25, Marcin Debowski wrote:

    > TB oczywiście. Generalnie nie potrzeba do tego, żadnego droższego,
    > dedykowanego dysku do monitoringu. Z mojego doświadczenia najtańsze,
    > podstawowe (desktopowe) pracują w takich urządzeniach dobrze i latami.

    No ja mam zupełnie inne doświadczenia w tej materii.
    Zwykły dysk pada po 2-3 latach, czasem wcześniej.
    Zwłaszcza jak jest jeden w rejestratorze.

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2021-04-04 13:01:38
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Ja bym się ucieszył, gdybym znalazł kamerę, która ma identyczną
    > obudowę jak Dahua, za to inne menu i porządny soft w środku.
    > Prawdopodobnie byłbym zadowolony. Może być klon klona.

    Nie znam się na tym, ale zakupiłem BCS-a ostatnio (jeszcze nie
    zainstalowałem). To coś warte w porównaniu do Dahua czy Hikvision?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2021-04-04 13:05:25
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 04.04.2021 12:41, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ja bym się ucieszył, gdybym znalazł kamerę, która ma identyczną
    > obudowę jak Dahua, za to inne menu i porządny soft w środku.
    > Prawdopodobnie byłbym zadowolony. Może być klon klona.

    To weź Bosch-a ;)

    Żaden producent nie ma idealnego softu, ale warto być na bieżąco z wersjami.
    Co konkretnie jest nie tak z menu Dahua?
    OIDP coś się kaszaniło z Chrome, ale ja już nie zwracam na to uwagi -
    odpalam IE, robię swoje i nie walczę z wiatrakami.
    Z protokołem RTSP też jest coś dziwnego - nie działało mi z pewnymi
    rozwiązaniami, ale tutaj (ciekawostka) wszyscy biorą za wzorzec VLC -
    jak pod VLC działa to jest dobrze.

    --
    Mirek.