    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Kanał Sueski
    Date: Sun, 28 Mar 2021 19:30:24 +0200

    W dniu 28.03.2021 o 17:41, WM pisze:

    > Ja bym przeciągnął dużo lin pod kadłubem i podczepił do tego zbiorniki
    > balastowe z systemem wypychania wody powietrzem.
    > To typowa metoda podnoszenia wraków z dna.
    > Wiele nie trzeba, by odciążyć część tkwiącą na mieliźnie.

    Wydaje mi się, że nie ta skala problemu. Policz sobie ile by tych beczek
    trzeba było, by zastąpić 10 cm wyporności statku. Statek ma 400 metrów
    długości i 59 metrów szerokości. Żeby go podnieść o metr trzeba wyprzeć
    23.600 metrów sześciennych, czyli 118.000 beczek 200 litrowych (takich
    typowych na ropę). 10 cm, to 11,800 takich beczek. O przekładaniu tych
    lin już nie wspomnę, bo statek się zarył w piach.

    --
    Robert Tomasik