eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKanał Sueski › Re: Kanał Sueski
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin3
    !goblin.stu.neva.ru!sewer!alphared!news.uzoreto.com!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed
    8.news.xs4all.nl!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Kanał Sueski
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <60609338$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <6060991e$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <6060a3ac$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <6060bd32$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Sun, 28 Mar 2021 20:12:26 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.9.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <6060bd32$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <6060c70a$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.245.22
    X-Trace: 1616955146 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 547 83.28.245.22:24996
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2559
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45550
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-03-28 o 19:30, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 28.03.2021 o 17:41, WM pisze:
    >
    >>>> Jaką techniką w końcu odbędzie się odblokowywanie tego? Na razie
    >>>> kilka dni zajęło sprowadzenie pogłębiarki. Kopią, ale nie daje to
    >>>> efektów. Czyli tak trochę po afrykańsku próbują. Co dalej? Będą
    >>>> rozładowywać?
    >>> Zdaje się, ze rufa już uwolniona i pozostaje dziób. Można próbować
    >>> przebalastować. Można rozładować, choć na wodzie to nie proste, żeby
    >>> statek nie utracił stateczności.
    >> Ja bym przeciągnął dużo lin pod kadłubem i podczepił do tego zbiorniki
    >> balastowe z systemem wypychania wody powietrzem.
    >> To typowa metoda podnoszenia wraków z dna.
    >> Wiele nie trzeba, by odciążyć część tkwiącą na mieliźnie.
    >
    > Wydaje mi się, że nie ta skala problemu. Policz sobie ile by tych beczek
    > trzeba było, by zastąpić 10 cm wyporności statku. Statek ma 400 metrów
    > długości i 59 metrów szerokości. Żeby go podnieść o metr trzeba wyprzeć
    > 23.600 metrów sześciennych, czyli 118.000 beczek 200 litrowych (takich
    > typowych na ropę). 10 cm, to 11,800 takich beczek. O przekładaniu tych
    > lin już nie wspomnę, bo statek się zarył w piach.
    >
    >

    To może odepchnąć od brzegu poduszką ciśnieniową?
    Dostępne są całkiem spore są gabarytowo. W piachu się nie zapadnie.
    http://polish.marinerubberairbag.com/sale-10457239-1
    -0m-diameter-industrial-air-bags-boat-recovery-airba
    gs-for-large-weight-lifting.html

    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: