eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKanał Sueski › Re: Kanał Sueski
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
    ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfe
    ed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!50.7.236.122.MISMATCH!fdcspool3.netnews.c
    om!fdc3.netnews.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.a
    ms1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com
    !news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
    t-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <60609338$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <6060991e$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <6060a3ac$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <6060bd32$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <6060c70a$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Kanał Sueski
    Date: Sun, 28 Mar 2021 20:52:50 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.8.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <6060c70a$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 30
    Message-ID: <6060d084$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.174.97.103
    X-Trace: 1616957572 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 512 5.174.97.103:53636
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2691
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45551
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 28.03.2021 o 20:12, WM pisze:

    >>>>> Jaką techniką w końcu odbędzie się odblokowywanie tego? Na
    >>>>> razie kilka dni zajęło sprowadzenie pogłębiarki. Kopią, ale
    >>>>> nie daje to efektów. Czyli tak trochę po afrykańsku próbują.
    >>>>> Co dalej? Będą rozładowywać?
    >>>> Zdaje się, ze rufa już uwolniona i pozostaje dziób. Można
    >>>> próbować przebalastować. Można rozładować, choć na wodzie to
    >>>> nie proste, żeby statek nie utracił stateczności.
    >>> Ja bym przeciągnął dużo lin pod kadłubem i podczepił do tego
    >>> zbiorniki balastowe z systemem wypychania wody powietrzem. To
    >>> typowa metoda podnoszenia wraków z dna. Wiele nie trzeba, by
    >>> odciążyć część tkwiącą na mieliźnie.
    >> Wydaje mi się, że nie ta skala problemu. Policz sobie ile by tych
    >> beczek trzeba było, by zastąpić 10 cm wyporności statku. Statek ma
    >> 400 metrów długości i 59 metrów szerokości. Żeby go podnieść o metr
    >> trzeba wyprzeć 23.600 metrów sześciennych, czyli 118.000 beczek 200
    >> litrowych (takich typowych na ropę). 10 cm, to 11,800 takich
    >> beczek. O przekładaniu tych lin już nie wspomnę, bo statek się
    >> zarył w piach.
    > To może odepchnąć od brzegu poduszką ciśnieniową? Dostępne są całkiem
    > spore są gabarytowo. W piachu się nie zapadnie.

    A do jakiego ciśnienia to działa? Zastanowiłeś się, ile taki statek
    waży? Jeden kontener morski waży 30 ton. Policz na zdjęciu, i9le ich tam
    jest.


    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: