eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKlima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna? › Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
  • X-Received: by 2002:a9d:4105:: with SMTP id o5mr11073747ote.20.1626511783504; Sat, 17
    Jul 2021 01:49:43 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a9d:4105:: with SMTP id o5mr11073747ote.20.1626511783504; Sat, 17
    Jul 2021 01:49:43 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!n
    ews-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegrou
    ps.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 17 Jul 2021 01:49:43 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <60f29085$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=31.0.181.47;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 31.0.181.47
    References: <1...@g...com>
    <0...@g...com>
    <9...@g...com>
    <60f205b6$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <60f29085$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Sat, 17 Jul 2021 08:49:43 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45811
    [ ukryj nagłówki ]

    sobota, 17 lipca 2021 o 10:10:47 UTC+2 WM napisał(a):
    > W dniu 2021-07-17 o 00:18, J.F. pisze:
    > > Użytkownik "M M" napisał w wiadomości grup
    > > dyskusyjnych:9...@g...com.
    ..
    > > piątek, 16 lipca 2021 o 14:52:26 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    > >>> Jak opatentował to nie mógł utajnić bo patentowanie to odtajnianie.
    > >> Można opatentować, samemu nie produkować i innym też nie pozwalać.
    > >> Coś było kiedyś z akumulatorami NiMH, patenty miał jakiś koncern
    > >> naftowy...
    > >
    > > Deczko watpie, ale odszukaj nr patentu.
    > > Po co kiedys mialby koncern naftowy blokowac NiMH?
    > >
    > > To co piszesz jest mozliwe (opantetowac i nie sprzedawac licencji), ale:
    > > -ochrona patentowa trwa 17 lat, potem sie konczy,
    > > -dopracowanie wynalazku czesto trwa dluzej.
    > > -w trakcie dopracowywania mozna odkryc cos innego, co omija patent,
    > > -na calym swiecie nie opatentujesz .. tzn owszem, niby mozna, w praktyce
    > > patentujesz w kilku krajach, w pozostalych nie ma ochrony.
    > > tych kilka/kilkanascie krajow to zazwyczaj bardzo duzo, ale tez ...
    > > jesli taki dobry wynalazek, to sie rozwinie w tych innych krajach.
    > >
    > > -jesli wynalazek naprawde dobry ... pieprzyc patenty, prawnicy beda sie
    > > bic w sadach.
    > >
    > > A jesli chodzi o temat:
    > > -chlodziarka absorbcyjna opatentowana dawno temu - teraz nie ma ochrony,
    > > -amoniak jeszcze lepiej dziala w chlodziarkach sprezarkowych,
    > > -amoniak jest trujacy. Ryzyko w absorbcyjnych mniejsze niz
    > > sprezarkowych, ale ... wypadki chodza po samochodach.
    > > Z tej przyczyny unika sie tez palnych czynnikow w samochodach ... a
    > > amoniak jest tez palny.
    > >
    > > -wsiadasz do samochodu ... i klima ma dzialac natychmiast. A zanim sie
    > > silnik rozgrzeje, to pare minut mija ..
    > >
    > > A czy absorpcyjne moga pracowac we wstrzasach ?
    > >
    > Absorpcyjna jest duża i ma kiepską sprawność.
    > Ponadto na postoju trzeba grzać i długo czekać aż zacznie działać.
    >
    > Jeżeli szukacie oszczędności, to czemu nie na odzysku energii hamowania?
    >
    >
    > WM
    Jak nie ma jak jest odzysk przy hamowaniu. Ale trzeba mieć do tego przystosowany
    pojazd. W hulajnodze na nogę nie ma odzysku a w elektrycznej jest. W spalinowym
    trudno odzysk zrobić a w elektrycznym jest na pstryknięcie palcami. Gdzieś pisali że
    w teslach klocki i tarcze się nie zużywają. Nie dlatego że takie dobre a dlatego że
    się ich nie używa w sensie hamowania a jedynie zatrzymania z niewielkich prędkości.
    Tramwaje i lokomotywy elektryczne też hamują silnikami elektrycznymi i oddają prąd do
    sieci. Sposobow na ochładzanie jest kilka. Np takie urządzenie w którym wprowadza się
    powietrze w tych wirowy i rozdziela się ono na gorące i zimne. Stosowane jest to w
    obrabiarkach do wytworzenia zimnego powietrza do chłodzenia narzędzia. Sporo na
    minusie takie powietrze może mieć. Chłodnica powietrza w jakiś cudowny sposób
    zwilżania woda. W czasie jazdy cug odparowuje wodę i chłodzi przez ścianki powietrze.
    Oparty na odparowaniu system powszechnie jest stosowany do chłodzenia dużych hal,
    wieżowców. Pierwszy stworzony klimatyzator działal na tej zasadzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: