eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKlima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna? › Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <1...@g...com>
    <0...@g...com>
    <9...@g...com>
    <60f205b6$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <60f29085$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <60f2aa3e$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <60f2b23e$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <60f2b23e$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Date: Sat, 17 Jul 2021 12:49:37 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 41
    Message-ID: <60f2b5c1$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1626518977 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 512 82.143.187.50:50172
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2730
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45817
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:60f2b23e$0$510$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2021-07-17 o 12:00, J.F. pisze:
    >>> Sposobow na ochładzanie jest kilka.
    >>> Np takie urządzenie w którym wprowadza się powietrze w tych wirowy
    >>> i rozdziela się ono na gorące i zimne. Stosowane jest to w
    >>> obrabiarkach do wytworzenia zimnego powietrza do chłodzenia
    >>> narzędzia. Sporo na minusie takie powietrze może mieć.
    >
    >> Jest to istotnie ciekawe ... ale chyba jednak autoklima lepsza,
    >> skoro ciagle stosowana :-)

    >Rurki wirowe (Vortex Tube) są fajne, ale wymagają sprężarki i są
    >głośne niestety.

    Autoklima tez ma sprezarke, a samochody ogolnie sa dosc glosne.
    Tzn te spalinowe.

    >Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
    >cyklu silnika Stirlinga

    troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
    konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.

    Przemysl samochodowy mial pewien problem z czynnikiem chlodniczym.
    Nieszkodliwych i wydajnych nie ma.

    Ale teraz beda elektryczne samochody, to moze kompresor bedzie
    szczelny jak w lodowce.

    Chociaz ... moje auto ma juz 14 lat, a klima ciagle dziala. Jak oni
    uszczelnienia zrobili ?

    J.





    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: