eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKlima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna? › Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <1...@g...com>
    <0...@g...com>
    <9...@g...com>
    <60f205b6$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <60f29085$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <60f2aa3e$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <60f2b23e$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <60f2b5c1$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <60f2c25d$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <60f2c25d$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Date: Sat, 17 Jul 2021 14:03:33 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 42
    Message-ID: <60f2c716$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1626523414 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 547 82.143.187.50:54376
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2912
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45820
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    [...]
    >>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
    >>> cyklu silnika Stirlinga
    >
    >> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
    >> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.

    >Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.

    Troche watpie.

    >Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
    >Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
    >Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
    >przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)

    Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)

    Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
    slonecznego,
    albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
    ktos wsadzi reke :-)

    >> Ale teraz beda elektryczne samochody, to moze kompresor bedzie
    >> szczelny jak w lodowce.
    >
    >> Chociaz ... moje auto ma juz 14 lat, a klima ciagle dziala. Jak oni
    >> uszczelnienia zrobili ?
    >

    >W chłodziarkach silniki są wewnątrz okładu, więc nie ma którędy
    >uciekać czynnik.

    Ale ja mam zwykly, napedzany paskiem przez silnik.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: