eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH › Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
  • Data: 2024-03-02 16:21:42
    Temat: Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Swoją drogą zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Widzę, że autor
    > projektu zdecydował się podciągnąć linie sygnałowe I2C (za pomocą których
    > podłaczony jest EEPROM) do 3,3V za pomocą rezystorów 1,5k. To nie za mało?
    > Czy przypadkiem w przypadku tego interfejsu nie stosuje się zwykle 4,7k?

    Zwykle stosuje się tyle, ale to nie jest jakaś jedyna słuszna wartość. Im
    wartość jest mniejsza, tym transmisja może być szybsza, bo łatwiej są
    przeładowywane pojemności pasożytnicze. Z drugiej strony trzeba brać pod
    uwagę wydajność prądową pinów podłączonych do szyny w momencie, gdy ściągają
    ją do masy. Odpowiednie wzory znajdziesz np. tu:
    https://www.ti.com/lit/an/slva689/slva689.pdf

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/