eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 11. Data: 2012-07-25 16:29:22
    Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    AZ <a...@g...com> wrote:

    > Akurat ten przeplywomierz ma za male krocce (6mm) wiec u mnie odpada ale na
    > conrad.de mozna kupic przeplywomierz BioTecha z kroccami 9mm i tylko dwoma
    > kablami bo jest na kontaktronie a nie hallu.

    A nie myślałeś o innym podejściu? Ja się zastanawiam nad braniem impulsów
    z licznika prędkości (i w ten sposób mierzyć dystans) i sygnału z czujnika
    paliwa (oczywiście puszczonego przez odpowiedni LPF - interesuje nas
    wolnozmienny sygnał a nie piki). Po odpowiednim wyskalowaniu (zalewam do
    pełna, wciskam przycisk, procek zapamiętuje napięcie, potem jadę aż skończy
    się paliwo, wciskam przycisk, procek zapamiętuje drugie napięcie) dałoby się
    w ten sposób mierzyć:

    - pozostałą ilość paliwa (litry)
    - pozostałą odległość (km)
    - spalanie (litry na setkę)

    Spalanie nie byłoby chwilowe tylko całkowite, np. przez ostatnie 50km.

    Oczywiście "koniec paliwa" to punkt w którym trzeba przełączyć na rezerwę.

    Widzisz jakieś przeciwwskazania?

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/


  • 12. Data: 2012-07-25 22:16:15
    Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-25, Adam Wysocki <g...@n...invalid> wrote:
    > AZ <a...@g...com> wrote:
    >
    >> Akurat ten przeplywomierz ma za male krocce (6mm) wiec u mnie odpada ale na
    >> conrad.de mozna kupic przeplywomierz BioTecha z kroccami 9mm i tylko dwoma
    >> kablami bo jest na kontaktronie a nie hallu.
    >
    > A nie myślałeś o innym podejściu? Ja się zastanawiam nad braniem impulsów
    > z licznika prędkości (i w ten sposób mierzyć dystans) i sygnału z czujnika
    > paliwa (oczywiście puszczonego przez odpowiedni LPF - interesuje nas
    > wolnozmienny sygnał a nie piki). Po odpowiednim wyskalowaniu (zalewam do
    > pełna, wciskam przycisk, procek zapamiętuje napięcie, potem jadę aż skończy
    > się paliwo, wciskam przycisk, procek zapamiętuje drugie napięcie) dałoby się
    > w ten sposób mierzyć:
    >
    > - pozostałą ilość paliwa (litry)
    > - pozostałą odległość (km)
    > - spalanie (litry na setkę)
    >
    > Spalanie nie byłoby chwilowe tylko całkowite, np. przez ostatnie 50km.
    >
    > Oczywiście "koniec paliwa" to punkt w którym trzeba przełączyć na rezerwę.
    >
    > Widzisz jakieś przeciwwskazania?
    >
    Nie widze, mozna i taki sposob OIDP stosuje sie we flotach, ale mnie bardziej
    interesowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na
    odpowiednio niskim poziomie i przeklada sie jakos na koszt wachy.

    Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie
    tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 13. Data: 2012-07-25 23:02:59
    Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jupk6f$t6c$...@n...news.atman.pl...
    > interesowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na
    > odpowiednio niskim poziomie i przeklada sie jakos na koszt wachy.

    Koszt? Gaz se zaloz - bedzie najtaniej, a ze tramwaj to i tak prowadzenie
    sie nie zmieni.

    Ja bym dal inny powod - zasieg. U mnie w okolicach 250-280km. Troszke mi
    malo.

    > Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa,
    > pytanie
    > tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa.

    W sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa
    ilosc - tam jest cylinderek o okreslonej objetosci i tlok musi wykonac pelen
    ruch, zeby ten patent sterujacy zadzialal prawidlowo.


    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo


  • 14. Data: 2012-07-26 08:53:07
    Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości :

    > Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa,
    > pytanie
    > tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa.

    Możesz przyjąć że na jedno pompnięcie przypada taka sama dawka paliwa. To
    przykładzie FJ1200, bo miałem i swojego czasu bawiłem się w pomiary spalania
    przez zliczanie impulsów z pompy - badałem czy prąd płynie przez pompę czy
    nie. FJuta sprzedałem, zanim cokolwiek sensownego z tego powstało. Przekrój
    takiej pompki: http://fj1200.republika.pl/fuelpump.pdf Spalanie chwilowe z
    ostatnich 5 sekund może być ciężko określić, bo przecież wiemy jak działa
    cały układ zasilania, ale oszacowanie ilości przepompowanej wachy w znacznie
    dłuższym okresie np. w ciągu ostatniej np. minuty będzie bardziej
    miarodajne.

    --
    ARQ
    transalp



  • 15. Data: 2012-07-26 08:58:54
    Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-25, Ivam <f...@p...fm> wrote:
    >> interesowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na
    >> odpowiednio niskim poziomie i przeklada sie jakos na koszt wachy.
    >
    > Koszt? Gaz se zaloz - bedzie najtaniej, a ze tramwaj to i tak prowadzenie
    > sie nie zmieni.
    >
    > Ja bym dal inny powod - zasieg. U mnie w okolicach 250-280km. Troszke mi
    > malo.
    >
    Wiesz, w zeszlym roku do Chorwacji zajechalem na trzech zbiornikach a wrocilem
    na szesciu, to jest lekka roznica ;-)

    Zasieg to druga sprawa - u mnie w zaleznosci od jazdy wacha sie miedzy 260
    a 400 km.
    >> Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa,
    >> pytanie
    >> tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa.
    >
    > W sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa
    > ilosc - tam jest cylinderek o okreslonej objetosci i tlok musi wykonac pelen
    > ruch, zeby ten patent sterujacy zadzialal prawidlowo.
    >
    Pobawie sie w weekend. Bo tu sprawe komplikuja dwie pompy ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 16. Data: 2012-07-26 09:01:34
    Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-26, ARO <a...@p...pl> wrote:
    >> Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa,
    >> pytanie
    >> tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa.
    >
    > Mo?esz przyj?ae ?e na jedno pompniecie przypada taka sama dawka paliwa. To
    > przyk?adzie FJ1200, bo mia?em i swojego czasu bawi?em sie w pomiary spalania
    > przez zliczanie impulsów z pompy - bada?em czy pr?d p?ynie przez pompe czy
    > nie. FJuta sprzeda?em, zanim cokolwiek sensownego z tego powsta?o. Przekrój
    > takiej pompki: http://fj1200.republika.pl/fuelpump.pdf Spalanie chwilowe z
    > ostatnich 5 sekund mo?e byae cie?ko okre?liae, bo przecie? wiemy jak dzia?a
    > ca?y uk?ad zasilania, ale oszacowanie ilo?ci przepompowanej wachy w znacznie
    > d?u?szym okresie np. w ci?gu ostatniej np. minuty bedzie bardziej
    > miarodajne.
    >
    Dzieki za info, duzo mi to upraszcza :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 17. Data: 2012-07-26 09:23:06
    Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-26 09:01, AZ pisze:

    > Dzieki za info, duzo mi to upraszcza :-)

    Daj znać, jak Ci pójdą próby. Fajnie by było, gdyby się okazało, że
    prosty licznik rowerowy potrafi wyłapywać impulsy elektryczne od pompy.



    --
    MN


  • 18. Data: 2012-07-26 09:42:00
    Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    AZ <a...@g...com> wrote:

    > Nie widze, mozna i taki sposob OIDP stosuje sie we flotach, ale mnie bardziej
    > interesowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na
    > odpowiednio niskim poziomie i przeklada sie jakos na koszt wachy.

    W sumie spalanie to iloczyn obrotów i położenia przepustnicy, nie? Może
    wystarczyłby wskaźnik położenia przepustnicy (np. w procentach) - bo to
    jest ciężko wyczuć.

    > Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie
    > tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa.

    U mnie nie ma pomp :(

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/


  • 19. Data: 2012-07-26 09:44:03
    Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Ivam <f...@p...fm> wrote:

    > Ja bym dal inny powod - zasieg. U mnie w okolicach 250-280km. Troszke mi
    > malo.

    To i tak dobrze, ja mam w mieście 220, a w trasie nawet 260 - od zatankowania
    pod korek to momentu gdy muszę przełączyć na rezerwę (16l + 5l rezerwy).

    > W sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa
    > ilosc - tam jest cylinderek o okreslonej objetosci i tlok musi wykonac
    > pelen ruch, zeby ten patent sterujacy zadzialal prawidlowo.

    O jakich wy pompach mówicie? Bo chyba nie o pompie paliwa przy wtryskach?
    Jest jakiś inny patent zasilania silnika z elektrycznymi pompami?

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/


  • 20. Data: 2012-07-26 09:51:09
    Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-26, Adam Wysocki <g...@n...invalid> wrote:
    >> W sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa
    >> ilosc - tam jest cylinderek o okreslonej objetosci i tlok musi wykonac
    >> pelen ruch, zeby ten patent sterujacy zadzialal prawidlowo.
    >
    > O jakich wy pompach mówicie? Bo chyba nie o pompie paliwa przy wtryskach?
    > Jest jakiś inny patent zasilania silnika z elektrycznymi pompami?
    >
    Gazniki. W moto gdzie najnizszy punkt zbiornika jest nizej od komor plywakowych
    sa elektryczne pompy, u mnie akurat dwie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: