    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kondensatory przy pinie RESET - 8051 i ATmega.
    Date: Fri, 24 Mar 2023 21:02:11 +0100

    > Są sobie 8051/8052 w DIL40 i jest ATmega162.
    > Są atmelowskie 89c2051 (i 1051 i 1051U i 4051) w DIL20 i jest ATtiny2313.
    >
    > Prawie jest tak samo oprócz tego, że 51-ki mają RESET, a AVRy /RESET,
    > w związku z czym dla 51 rekomendowany jest kondensator do VCC (plus pull-down,
    > jeśli nie ma wewnętrznego), a dla AVR do GND (wewnętrzny pull-up jest).
    >
    > Ale jak wsadziłem ATmegę162 do płytki dla 89S8252 - płytka bez zewnętrznego
    pull-down,
    > jedynie kondensator do VCC - to działa.
    >
    > I teraz pytanie, nad którym się ostatnio zastanawiam - czy rozładowany kondensator
> [...]

    Chyba bardziej kluczowa jest odległość stałego napięcia od progu
    przełączania. Jak progi są TTL to napięcie 5V jest dalsze od progu
    (potrzebne jest silniejsze zakłócenie).

    A jadąc dalej to jeśli płytka ma jedną warstwę GND a VCC jest załatwione
    ścieżkami to chyba kluczowe jest odsprzęganie do GND więc kondensator do
    GND będzie lepiej chronił (kondensator do VCC ma dłuższe połączenie do
    GND bo jeszcze przez jakiś kondensator między VCC a GND).

    Jak płytka ma zarówno warstwę VCC jak i GND i obie w wielu punktach
    zwarte kondensatorami to może być wszystko jedno.

    Ale to wszystko to szukanie dziury w całym.
    P.G.