  • 41. Data: 2022-10-12 10:50:18
    Temat: Re: Kopia dysku
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    No, na pewno jakiegoś liveCD/USB użyję tak aby system przed wykonywaniem
    kopi nie uruchomił się z mojego obecnego dysku.

    jp

  • 42. Data: 2022-10-12 11:00:05
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    heby wrote:

    > Trzeba było nie brać PICów, tak vendor-lockin a w zasadzie to tool-lockin
    > :P
    Zaszłości historyczne. Chociaż teraz sobie chwalę bo są w miarę dostępne, w
    niewygórowanych cenach; te które wykorzystuję. :-)

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 43. Data: 2022-10-12 11:14:51
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-10-12 o 10:20 +0200, Marek napisał:
    > Dane w backupie maja być dostępne bez rękawiczek, bez narzędzi, tylko
    > natywnym cp,

    Serwer backupowy ma BORGa, i nic więcej nie potrzeba do wyciągnięcia
    danego pliku z danego okresu. Ba, nie musisz nawet używać poleceń
    BORGa, tylko skorzystać z podmontowanego backupu FUSE-em jeśli
    koniecznie musisz widzieć pliki "normalnie".

    > Mam tylko sekundy na
    > wyciągnięcie pliku z backupu bez rękawiczek.

    Jeśli musisz ręcznie wyciągać pliki ze zdalnego backupu w okienku
    *sekund*, to coś robisz bardzo źle. Ale tak czy inaczej niczego to nie
    zmienia w perspektywie "BORG vs kopiowanie plików".

    > Nie, rync wspiera takie sytuacje (inplace /sparse) kopiujac tylko
    > zmienione bloki lub jeśli plik ma dziury (np. obrazy vm) również
    > dziury nie przenosi. Wbrew tego co zasugerowałeś rsync również się
    > rozwija.

    W opisywanym kontekście to raczej filesystemy się rozwijają. Na
    serwerze backupowym musisz do tego mieć odpowiedni system plików,
    wspierający CoW - typowo BTRFS, bo taki np. ext4 odpada.

    > Cały czas próbuje Ci to wykazać.

    Nie wykazujesz, tylko dogmatycznie i autorytatywnie stwierdzasz, że
    rsync jest najlepszy, bo Ty go używasz. Jeśli Ci odpowiada to spoko,
    niemniej jest to prymitywne narzędzie w porównaniu do alternatyw i
    wymaga rzeźbienia, żeby uzyskać w przybliżeniu to, co faktyczne
    rozwiązania backupowe proponują w standardzie.

    Mateusz

  • 44. Data: 2022-10-12 13:36:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Oct 2022 11:14:51 +0200, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
> [...]
    > ko,
    > niemniej jest to prymitywne narzędzie w porównaniu do alternatyw i

    Lol alternatyw, które i tak używają rsynca... Co za lame..

    --
    Marek

  • 45. Data: 2022-10-12 13:38:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Oct 2022 10:25:15 +0200, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
    > Oczywiście, jeśli masz wąskie gardło między ź

    I tak ile razy będziesz tego posta wysyłał? Zakładam, że również
    czytnik jaki używasz równie nowoczesny jak ten borg?

    --
    Marek

  • 46. Data: 2022-10-12 13:42:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Oct 2022 11:00:05 +0200, jacek pozniak
    <j...@f...pl> wrote:
    > Zaszłości historyczne. Chociaż teraz sobie chwalę bo są w miarę
    > dostępne, w
    > niewygórowanych cenach; te które wykorzystuję. :-)

    O jakich mowa? Pilnie szukam 18f26k22 ostatecznie 18f26k20.
    Próbowałem kilka razy na aliex ale po kliknięciu odpisują sorry, nie
    ma.

    --
    Marek

  • 47. Data: 2022-10-12 14:01:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Oct 2022 09:41:48 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > restartów, kopania w dupę update żeby to przyśpieszyć i na końcu jakiś
    > wesoły konflikt wymagający kernelowania kompili i gmerania w szabie o
    > nazwie internet na forach, gdzie radzą restartować i sprawdzać czy
    > wtyczka włożona do gniazdka. Przerabiałem to dostatecznie często i
    > stwierdziłem, że koszty są wyższe niż stawianie od zera.
    >
    > Instalacja z nośnika wygenerowanego przed chwilą na innej maszynie nie
    > robi takich problemów.
    >
    > Dodatkwoo mogę pracować w trakcie setupu innych tooli. Można częściowo
    > uznać, że instalacja mniej ważnych tooli robi się w tle.

    Podniesienie jednym ruchem wersji kompilacji Win10 z nawet kilkuletniej do
    aktualnej, to w zasadzie minuty, nie godziny.

    Natomiast (z własnego doświadczenia) - instalacja programów, szukanie
    kluczy, w niektórych przypadkach wyrejestrowanie aktywnych licencji, aby je
    można było na nowo "przykleić", to droga przez mękę. Czasami proces
    awykonalny, bo np. nie wiadomo na kogo i jak były instalowane choćby głupie
    Office. A jak masz jedną licencję na pięć stanowisk, zamiast VLM, to już
    dupa blada. A to tylko początek problemów. Bo są jeszcze Adobe, bo są inne
    programy graficzne, muzyczne czy jakieć CAD-y.
    Chyba tylko programy do obsługi firm idą z marszu - np. Comarch Optima,
    CDN-XL, Enova. Aczkolwiek i tak przykładowo Symfonia wymaga ręcznego
    zrzucenia klucza u producenta.
    Podobne kołomyje są np. z AutoStacją - systemem do sprzedaży i serwisów
    samochodów.

    Miewałem klientów, którzy na jednym stanowisku mieli blisko 50 różnych
    liencji komercyjnych.
    Teraz już raczej takich nie miewam, jest po kilka czy góra kilkanaście
    licencji.

    Odtworzenie systemy z backupu to w zasadzie minuty, natomiast stawianie od
    nowa to godziny lub dłużej.

    Lepiej jest w większych firmach czy szkołach, gdzie wszystko siedzi na
    Active Directory - wtedy kładzie się surowy Windows, a cała konfiguracja to
    wpisanie danych do logowania. Kilka minut roborty.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 48. Data: 2022-10-12 14:07:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Oct 2022 13:38:11 +0200, Marek napisał(a):

    > I tak ile razy będziesz tego posta wysyłał? Zakładam, że również
    > czytnik jaki używasz równie nowoczesny jak ten borg?

    Po co te złośliwości?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 49. Data: 2022-10-12 14:17:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/10/2022 14:01, Adam wrote:
    > Podniesienie jednym ruchem wersji kompilacji Win10 z nawet kilkuletniej do
    > aktualnej, to w zasadzie minuty, nie godziny.

    Nie zgadzam się. Podniesienie z 1 wersji Win10 do aktualnej
    praktykowałem miesiąc temu. Kosztowało mnie to półtora dnia bezustannego
    mielenia update i na koniec zakończyło się błedem z wesołymi cyferkami o
    których google nie słyszało.

> [...]
    > dupa blada. A to tylko początek problemów. Bo są jeszcze Adobe, bo są inne
    > programy graficzne, muzyczne czy jakieć CAD-y.

    Masz inne potrzeby i inny zestaw programów. Ja piszę o mojej
    subiektywnej sytuacji, gdzie instalacja narzędzi robina jest
    inkrementalnie, w miarę potrzeby. U mnie to narzędzia głównie
    programistyczne. Ostatnio to ćwiczyłem kilka miesiący temu i narzędzia
    były gotowe w mniej niż 15 minut (kompilator, vcs, IDE).

    > Miewałem klientów, którzy na jednym stanowisku mieli blisko 50 różnych
    > liencji komercyjnych.

    Więc trudno mówić tu o sytuacji z tego wątku, gdzie kluczowy jest jeden
    kompilator do PICa i tyle. Wielu programistów będzie miało niewiele
    więcej potrzeb. A co bardziej zorientowani zauważą, że wiele programów
    przychodzi w wersji portable. A jeszcze bardziej dociekliwi zauważą, że
    wiele programów można zrobić portable.

  • 50. Data: 2022-10-12 14:26:09
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Marek wrote:

    > O jakich mowa? Pilnie szukam 18f26k22 ostatecznie 18f26k20.
    > Próbowałem kilka razy na aliex ale po kliknięciu odpisują sorry, nie
    > ma.

    Ja to głównie 16f1936 i 16lf1937.

    Ale niedawno kolega mnie pytał o 18f25k22-i/so i "moja" Chinka podała mi
    cenę 4,62USD.

    jp

    --
    jp