  • Data: 2021-03-10 15:40:30
    Temat: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Moze z czasem zmadrzejemy i bedziemy patrzec na dlugosc gwarancji,
    > albo wcale nie jest tak zle - i jak towar sie za szybko uszkodzi,
    > to klient drugiego tej firmy nie kupi ...

    Nigdy nie patrzyłem na długość gwarancji jak na planowany czas eksploatacji,
    a tym bardziej czas bezawaryjnej eksploatacji. Kiedyś (lata siedemdziesiąte)
    telewizor miał roczną gwarancję, a producent zakładał, że w tym czasie
    będzie musiał dokonać średnio jednej bezpłatnej naprawy każdego odbiornika.
    Dzisiaj ustawowa gwarancja (rękojmia) konsumencka to trzy lata, producent
    na ogół kombinuje tak, by w tym okresie nic się nie psuło, a jeśli już
    zdarzy się wypadek przy pracy, to obsługa kosztowała jak najmniej (czasem
    oznacza to wymianę sprzętu na nowy, bo organizacja serwisu jest droższa).

    --
    Jarek