  • 61. Data: 2021-03-11 19:47:12
    Temat: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-11 o 18:57, J.F. pisze:

    > Te termostaty do lodowek wredne, bo chyba woskowe, czynnego elementu nie
    > da sie naprawic.
    > W dodatku nie bardzo wiadomo, jakie to ma miec parametry pracy - no i
    > jak to sprawdzic ... bez lodowki :-)
    >
    > Normalnie nie problem, bo termostat kosztuje 30-50 zl, ale tu sie cena
    > zrobila wieksza.
    >
    > Jest jeszcze wersja - zrobic elektroniczny.
    > Zrobic akurat potrafie, ale to kupa roboty :-)

    Kupa jak kupa tyle że trzeba mieć pojęcie o nastawach i histerezie.

    > Adaptowac jakis gotowy ?

    Przemysłowy, z odzysku.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 62. Data: 2021-03-11 20:43:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No niby tak, ale dla klienta duza strata, a dla producenta nieduza.

    Kupno nowej pralki czy lodówki to dzisiaj nie jest "duża strata".

    > Wiec swiadomy klient powinien policzyc co mu sie bardziej oplaca.

    Świadomy liczy i odpuszcza sobie rozszerzone gwarancje. Na nieświadomych
    liczą sprzedawcy.

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2021-03-11 20:44:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Te termostaty do lodowek wredne, bo chyba woskowe, czynnego elementu
    > nie da sie naprawic.

    Ta blaszka była metaforyczna, nie odnosiła się tylko do termostatów.
    Jak mnie się zepsuł termostat w lodówce i ta przestała chłodzić, to
    zwarłem na ostro i ocaliłem zawartość. Wtedy chłodziła przesadnie,
    więc wyszperałem w szafie przełącznik czasowy, ustawiłem 15 minut
    pracy na godzinę (czy coś takiego) i tak dotrwałem do czasu, kiedy
    mi się chciało pojechać do sklepu po nową (nie lubię zakupów, ale
    starej nie było co żałować).

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2021-03-11 23:48:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-11, Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> wrote:

    > Ale się naszukałem, nie jest napisane na budzie (przynajmniej z przodu).
    > Bosch WAN2426GPL, kupiona w 2016.

    Poprzednio miałem Bosha, prostszy model niż ww, kupiony w 2008.
    Wytrzymał równo 10 lat.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2021-03-11 23:55:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-11, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    a.pl...

    > Robiłem to przed laty i nie było problemu.

    > Zapuszczę sprawdzanie i porządkowanie dysku.

    Wcześniej zrób kopię, jeśli nie masz aktualnej.

    > Choć właściwie to sprawdza się sam okresowo, więc raczej nie pomoże.
    > Ale dzięki za info. Może kupię nowy dysk SSD.
    > Nie wiem czy łącza będą kompatybilne.

    9 lat to już może być sata a może jeszcze być pata.

    > Trochę przeraża mnie konieczność instalowania na nowo programów.
    > Niektóre (np. anaconda) wymagały dziwnych operacji, które zapomniałem.
    > Chyba z nich zrezygnuję, bo prawie nie używam.

    Można sklonować pełen obraz starego dysku.

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2021-03-12 00:27:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-11, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Mnie zwykle korci, by rozkręcić, obejrzeć zepsucie, dogiąć blaszkę,
    > przykręcić śrubkę -- i naprawić bezkosztowo. Często się udaje.

    Mnie też i zwykle rozbieram (jeśli ma to sens), ale jeśli po rozebraniu
    sprawa nie jest oczywista, to już często odpuszczam sobie "dochodzenie"
    co jest nie tak. Również, jeśli rzecz jest w miarę tania lub stara, bo z
    doświadczenia wiem jak się to kończy: trzy tuziny otwartych napraw czy
    innych "projektów", części już dawno doszły, żona narastająco mrukliwa,
    a później człowiek wraca z roboty i mu się zwyczajnie nie chce. Do
    pewnego czasu nie wywalałem prawie nic, bo szkoda, bo się naprawi. A
    potem skończyło się miejsce i cierpliwość różnych osób :)

    --
    Marcin

  • 67. Data: 2021-03-12 01:21:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Można sklonować pełen obraz starego dysku.

    Są gotowce do wgrania na pendrive, np. narzędzia Hirensa albo Siergieja
    Strelca.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 68. Data: 2021-03-12 01:26:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-11 o 15:42, PeJot pisze:

    > Aaaaaaaaaaaale które A, to od energii, hałasu czy czegoś innego ? :)

    Ty się śmiej.
    Kupiłem pieprz ze zintegrowanym młynkiem. Na młynku dźwigienka, trzy
    pozycje robocze, opis min-max.
    No i teraz bądź tu mądry, czy max to oznacza maksymalne zmielenie, czy
    maksymalną wielkość drobin.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 69. Data: 2021-03-12 09:35:27
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-12 o 01:21, Adam pisze:

    > Są gotowce do wgrania na pendrive, np. narzędzia Hirensa albo Siergieja
    > Strelca.

    To ciekawe, ale czy mają one wszystkie certyfikaty bezpieczeństwa?
    Podobno warto co jakiś czas zainstalować system na nowo, by lepiej śmigał.
    Nie wiem właściwie co będzie lepsze?

    WM

  • 70. Data: 2021-03-12 11:12:24
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Thu, 11 Mar 2021 22:48:59 GMT, Marcin Debowski pisze:
    > Poprzednio miałem Bosha, prostszy model niż ww, kupiony w 2008.
    > Wytrzymał równo 10 lat.

    Jeśli sugerować się powyższym, to moja jest jeszcze w sile wieku. No
    zobaczymy. A lekko naprawdę nie ma. Ostatnio jakby zaczęła się
    przemieszczać przy wirowaniu, ale być może trzeba ją wypoziomować po
    tych 5 latach. I taka luźna dygresja: w sumie pralki są lepsze od ludzi.
    Ci ostatni nie dość, że często nie trzymają poziomu, to bywa, że
    i pionu. :D

    k.