    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Ladowanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Fri, 14 Aug 2020 14:42:18 +0200

    Fri, 14 Aug 2020 11:54:38 +0200, J.F.

    > Ale spojrzcie w cennik.
    > Co to jest ionity i czemu tak drogo ?
    > 0.79euro/kWh ... a mialo byc tanio :-)

    Jest tanio, w domu się ładuje EV za 1/4 ceny spaliniaka.

    > Ile tam tesla przejezdza ? 400km z 60kWh ? 48euro, ~220 zl.

    Znowu piszesz co popadnie zamiast sprawdzić. 400km ze 100kWh (przy średnim
    zużyciu Tesli na poziomie 25kWh/100km). Tylko tutaj o VW jest, Tesla ma
    swoje ładowarki.

    Jak ktoś średnio jeździ 60km/dzień, jak ja, co daje 1825km mies., 22 tkm
    rocznie, gdy samochód zużywa 20kWh/100km (więcej ID3 nie zużyje, bo tyle
    średnio ma mój klockowaty PHEV, a gabaryty ID3 typu Leaf zużywają okolice
    15) to korzystając z planu "najbogatszego" ładowanie go wychodzi 28
    zł/100km (przy kursie ełro 4,3zł jak średnia z 2019). Czyli 14 zł/100km
    taniej niż na ICE ze średnim spalaniem 8 litrów i paliwie po 5 zł (średnia
    cena z z 2019). Jak się zniżyć do 15kWh/100 (co w przypadku jazdy w
    większości po mieście jest relatywnie łatwe) to wychodzi więcej niż 2x
    taniej (szczególnie że w mieście spaliniakom jeszcze skacze spalanie).

    Ponieważ ja (jak i większość decydujących się na EV) ładuję tylko w domu,
    od święta musiałbym w trasie, to wychodzi 10zł/100km. Zaś za 4 lata (wtedy
    się instalacja PV zwróci) to już będą jakieś grosze -- tj. mniej niż
    1zł/100km.

    > Sa tansze opcje, ale trzeba placic co miesiac.

    Czyli standardowo -- są tańsze opcje, ale można je spuścić do kibla, bo nie
    pasują do teorii dieslomana. Eh... Się potem dziwić że w prasie, która
    zarabia przecież na poczytności, syf -- skoro sami ludzie syf kreują.

    > Ja moze jednak poczekam ... z 10 lat.
    > Ale innych oczywiscie zachecam do elektrykow :-)

    Oczywiście, bo po co uruchamiać myślenie...

    --
    Pozdor
    Myjk