  • Data: 2009-08-05 09:03:37
    Temat: Re: Laickie pytanie.
    Od: Sqeeb <s...@i...community> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Kurczyk wrote:

    > Najprostszy "elektrolizer" do uzyskiwania samego wodoru (tlen idzie do
    > atmosfery) to kubek metalowy z elektrolitem i menzurka lub probówka dnem
    > do góry. Do menzurki od spodu włożony odizolowany drut zwinięty w
    > sprężynkę. Do kubka podłączamy plus, do druta minus i już do góry mkną
    > wesołe bąbelki :-) Oczywiście w takich warunkach nie trudno o zwarcie
    > druta z kubkiem :-) Jako zasilacza używałem niezawodnego zasilacza do
    > kolejki elektrycznej "Piko", który miał zabezpieczenie
    > przeciwprzeciążeniowe.

    No to moja druga konstrukcja, solidniejsza niż poprzednia :-)
    Dwie butelki, jedna po 1.5L cisowiance ucięta w połowie(do zabawy
    potrzebna jest nam ta z korkiem), druga butelka to ucięta 5L od której
    nam potrzeba dół. Troche plasteliny(żeby to skleić jedno z drugim),
    troche drugu, przedziurawić korek i mamy gotowy sprzęt do uzyskiwania
    samego wodoru ;-)

    > Solidna konstrukcja to np. "H"-rurka ze stałymi elektrodami. Jak masz
    > jakiś statyw coby konstrukcja się nie chybotała to będzie dobrze.

    A to już wymyślił niejaki... Hoffman? A to co opisałeś to "aparat
    Hoffmana", rajt?

    > P.S. Że też w dzieciństwie chaty w powietrze nie wysadziłem, to cud :-)

    E tam cud, przypadek ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb